اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول هیئت امنای بقاع متبرکه مزارین نیشابور خبر داد

اعلام آمادگی خیّران برای ایجاد مجتمع فرهنگی در مزارین نیشابور

مسئول هیئت امنای بقاع متبرکه مزارین نیشابور از پیشنهاد طرح جامع اشتغال‌زایی برای ایجاد دانشکده علوم قرآنی و احداث کتابخانه عمومی، حوزه علمیه در این آستان مقدس خبر داد.

اعلام آمادگی خیّران برای ایجاد مجتمع فرهنگی در مزارین نیشابور

به گزارش خبرنگار فارس از نیشابور، مهدی اکبرآبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ظرفیت و فضای باز مناسبی بین دو بقعه امامزادگان محمد(ع) و عبدالله(ع) واقع در بوستان هاشمی‌نژاد وجود دارد؛ اظهار داشت: یک فرد خیر هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد و 200 میلیون ریال برای ساخت دارالقرآن با هدف تربیت قرآنی نونهالان و تجلیل از برگزیدگان قرآنی برای حفظ جایگاه امامزادگان و بقاع عهده‌دار شده است.

وی با درخواست برگزاری نشست با حضور اعضای شورای شهر در رابطه با مسائل فرهنگی، اظهار داشت: با توجه به مساحت زیاد بوستان هاشمی‌نژاد به همکاری شهرداری برای ایجاد فضای سبزی سالم و امن برای زائران نیاز داریم تا بتوانند با اطمینان خاطر و امنیت در محل این بقاع متبرکه به عبادت و راز و نیاز و توسل به ائمه اطهار(ع) بپردازند.

اکبرآبادی اضافه کرد: اقداماتی برای نوسازی و تعمیر بقعه متبرکه امامزاده محمد(ع) صورت گرفته که مقداری از هزینه ساخت آن را خیران عهده‌دار شده‌اند.

مسئول هیئت امنای بقاع متبرکه مزارین نیشابور از افراد خیر و توانمند برای تعمیر و نوسازی ضریح امامزاده محمد(ع) که در مجاورت بقعه برادر بزرگوارشان امامزاده عبدالله(ع) واقع است، تقاضای همکاری کرد و آن را جزو مقوله‌های فرهنگی جامعه دانست.

آستان مقدس این امامزادگان عظیم‌الشان در داخل شهر نیشابور در خیابان شهید جعفری(راه‌آهن) و در میان بوستان شهید هاشمی‌ن‍‍‍‍‍ژاد واقع شده که همه ساله در ایام نوروز و تابستان از سایر استان‌ها زائران زیادی را جذب می‌کند.‍‍

انتهای پیام/2202/ل30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول