اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

ایجاد فرصت‌های شغلی جدید با توسعه مراکز پرورش قارچ

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: تولید قارچ با بکارگیری مواد زائد بخش کشاورزی یکی از بهترین راه‌های ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و ایجاد جاذبه در روستاها است.

ایجاد فرصت‌های شغلی جدید با توسعه مراکز پرورش قارچ

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهادکشاورزی استان اظهار کرد: تولید قارچ و به‌کارگیری مواد زائد کشاورزی در این زمینه یکی از بهترین راه‌های ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و ایجاد جاذبه در روستاها و تامین پروتئین گیاهی محسوب و نیاز به سرمایه‌گذاری اندک، توسعه مراکز پرورش قارچ در استان را به عنوان صنعتی مولد، درآمدزا و اشتغالزا از اهمیت اقتصادی بالایی برخوردار می‌کند.

وی با اشاره به عزم جدی سازمان در ورود محصولات تولیدی بخش کشاورزی به بازارهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای گفت: این سازمان برای ارائه راهنمایی و معرفی سرمایه‌گذاران در این زمینه و صدور مجوزهای لازم آمادگی کامل را دارد.

محمدیان با تاکید به اینکه عمده‌ترین مواد اولیه تولید انواع قارچ به وفور و با قیمت مناسب قابل تهیه است، ادامه داد: تولید قارچ با بکارگیری مواد زائد بخش کشاورزی یکی از بهترین راه‌های ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و ایجاد جاذبه در روستاها و تامین پروتئین گیاهی در کنار استفاده هوشمندانه از امکانات بالقوه موجود در بخش برای افزایش توان اقتصادی علاقه‌مندان به فعالیت در این عرصه سودآور محسوب خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشکلات عمده صنایع تولید قارچ خوراکی هزینه‌های زیاد در تهیه ‌نهاده‌های اولیه آن است گفت: حجم بالای سرمایه‌گذاری بخش‌ خصوصی در این صنعت خواهد توانست مشکلات اقتصادی بخش را تا حد زیادی کاهش داده و سازمان توسعه این صنعت مولد بخش کشاورزی را با هدایت و حمایت سرمایه‌گذاران پشتیبانی می‌کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، با بیان اینکه افزایش فرهنگ و توان خرید مردم روی افزایش تولید واحدهای قارچ خوراکی تأثیر مستقیم دارد، افزود: واحدهای تولیدی قارچ باید تمام توان خود را برای عرضه‌ی محصول با کیفیّت به‌منظور رشد اقتصادی به‌کار ‌گیرند و در کنار آن، فرهنگ‌سازی از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی جهت نهادینه‌سازی استفاده از این محصول با ارزش غذایی بالا، در توسعه مراکز تولید قارچ درسطح استان تاثیر بسیار زیادی از خود به جای خواهد نهاد.

انتهای پیام/60001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول