اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی زمان‌بندی 24 ماهه

اتوبوس‌های دریایی در گیلان به حرکت درمی‌آیند

عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیر طوسی گفت: تاکسی‌ها و اتوبوس‌های دریایی به منظور حمل مسافر طی زمان‌بندی 24 ماهه در دریای خزر به حرکت در می‌آیند.

اتوبوس‌های دریایی در گیلان به حرکت درمی‌آیند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد نوبری پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی بازار سرمایه‌گذاری خارجی با موضوع «حمل و نقل و گردشگری دریایی» در محل اداره کل اقتصاد و دارایی گیلان گفت: اجرای طرح گردشگری دریایی از سه سال گذشته در گیلان آغاز شده است.

وی همکاری مسئولان گیلان در اجرای طرح مذکور را مهم عنوان کرد و افزود: طرح راه‌اندازی اتوبوس و تاکسی‌های دریایی با بهره‌گیری از تجربه متخصصان ایرانی خارج از کشور در حال انجام است.

عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیر طوسی با بیان این‌که سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مجوز طرح راه‌اندازی اتوبوس و تاکسی دریایی را صادر کرده است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود طی زمان‌بندی 18 تا 24 ماهه سه فروند کشتی ایرباس در مسیر آستارا تا چابکسر در محدوده آب‌های ساحلی گیلان راه‌اندازی شود.

مدیرعامل شرکت اتوبوس دریایی سپید، ظرفیت اتوبوس‌های مذکور را 300 نفر ذکر کرد و گفت: این اتوبوس‌های دریایی 2 طبقه هستند.

وی از احداث هشت ایستگاه دریایی برای حمل و جابه‌جایی مسافر در نقاط مختلف گیلان خبر داد و عنوان کرد: ایستگاه‌های مذکور با استفاده از کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی استان در مناطق چابکسر، رودسر، لنگرود، لاهیجان و منطقه آزاد انزلی در شرق گیلان احداث می‌شوند.

نوبری ایستگاه‌های غرب گیلان را در آستارا و 2 منطقه دیگر را در بندر انزلی عنوان کرد و یادآور شد: زمین ایستگاه‌های مذکور در حال واگذاری است.

عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیر طوسی بر استفاده از سرمایه‌گذاران خارجی در اجرای طرح حمل و نقل و جابه‌جایی مسافران دریایی تاکید کرد و افزود: یک سرمایه‌گذار از کشور ترکیه اعلام آمادگی کرده و 2 هفته آینده وارد گیلان می‌شود.

وی با بیان این‌که امکانات مختلفی در ایستگاه‌های اتوبوس دریایی برای گردشگران فراهم می‌شود، اظهار داشت: ایستگاه مرکزی به دلیل وجود امکانات بسیار گسترده در منطقه آزاد انزلی است.

نوبری به راه‌اندازی سه تاکسی پنج نفری در فاز نخست طرح گردشگری دریایی اشاره کرد و گفت: سه اتوبوس با ظرفیت 250 تا 300 نفر در فاز نخست راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت اتوبوس دریایی سپید با اشاره به راه‌اندازی 20 تاکسی دریایی در گیلان تصریح کرد: پنج اتوبوس دریایی در هر فاز به طرح مذکور اضافه می‌شود.

وی اتوبوس‌های دریایی را دارای بهترین امکانات ناوبری و ایمنی خواند و عنوان کرد: فضا برای حمل تعدادی خودرو در اتوبوس‌ها در نظر گرفته شده است.

نوبری با بیان این‌که استفاده از آبراهه از سال‌های گذشته مدنظر بوده است، یادآور شد: گیلان امکانات بسیار خوبی در زمینه گردشگری دریایی دارد و از این امکانات باید استفاده بهینه شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیر طوسی گردشگری دریایی را یکی از جذاب‌ترین سفرها دانست و خاطرنشان کرد: کشورها تلاش می‌کنند بهترین خدمات را در حمل و نقل و گردشگری دریایی را ارائه کنند.

انتهای پیام/84001/م40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول