اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران خبر داد

تدوین آیین‌نامه بهبود فضای کسب و کار در دستور کار دولت

نایب رئیس اتاق ایران و رئیس اتاق بازرگانی مشهد از بررسی تدوین آیین‌نامه بهبود فضای کسب و کار در دولت خبر داد.

تدوین آیین‌نامه بهبود فضای کسب و کار در دستور کار دولت

به گزاش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی مشهد، غلامحسین شافعی اظهار داشت: این آیین‌نامه کمکی به سازمان‌های دولتی محسوب و با آغاز به کار آن به صورت رسمی، تحول خوبی در بخش خصوصی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: در مراسم گشایش شورای گفت‌وگو که چندی پیش با حضور دولت، مجلس و قوه قضائیه برگزار شد؛ معاون اول رئیس‌جمهور دور جدید را افتتاح کرد و برنامه مدون شش ماهه دوم تدوین شد.

شافعی افزود: با تعیین تقویم شش ماهه دوم سال، جلسات به طور منظم برگزار می‌شود و برای برنامه نخستین جلسه موضوعاتی که در نیمه دوم سال باید مطرح شود؛ تعیین گردید که بعد از تصویب به ترتیب اولویت در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: اعضای بخش‌های خصوصی نیز در نخستین جلسه شورای گفت‌وگو حضور داشتند و در صورت تصویب در دیگر جلسات نیز می‌توانند حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: برای برگزاری این جلسات در دوره پیش رو تصمیم گرفته شده است علاوه بر جلسات اصلی، جلسه‌های کارشناسی نیز برگزار شود که موضوعات را از قبل برای تصمیم‌گیری در شورا اولویت‌بندی و آماده‌سازی کند.

رئیس اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد: با توجه به تدوین آیین‌نامه فضای کسب و کار جلسات شورای گفت‌وگو در استان‌ها نیز به زودی با تقویمی مشخص شروع به کار می‌کنند و رابطه بین استان‌ها با مرکز در رابطه‌ای تنگاتنگ قرار می‌گیرد که تمامی موضوعات استانی قابل طرح در شورای مرکزی به دبیرخانه این شورا ارسال و تصمیم‌گیری نهایی گرفته شود.

شافعی اظهار داشت: با توافق نهایی وزارت کشور به زودی نخستین جلسه مشترک استانداران و اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار می‌شود تا برنامه‌های استانی استانداران با برنامه‌های ملی پیوند خورده و تدوین برنامه‌های ملی حاصل جامع برنامه‌های منطقی در کل کشور باشد که این تصمیم‌گیری‌ها بتواند در سطح کشور توسعه‌ای متوازن را ایجاد کند.

انتهای پیام/2202/ق/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول