اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان خبر داد

برگزاری انتخابات شورای هیئت‎های مذهبی استان سمنان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی این استان با مشارکت گسترده هیئت‎های مذهبی هم‎زمان با سراسر کشور خبر داد.

برگزاری انتخابات شورای هیئت‎های مذهبی استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‎الاسلام علی شکری در حاشیه برگزاری چهارمین دوره انتخابات هیئت‎‎های مذهبی این استان در محل تکیه یزدی‎های شاهرود تعداد صندوق‎های شعب رأی در استان را 10 شعبه در شهرهای سمنان، شاهرود، گرمسار، دامغان، مهدیشهر، سرخه، آرادان، بسطام، میامی و بیارجمند عنوان کرد.

وی همچنین تعداد کاندیداهای چهارمین دوره انتخابات شورای هیئت‎های مذهبی استان سمنان را 120 نفر عنوان کرد و اظهار داشت: از این تعداد 9 نفر را بانوان و بقیه را آقایان تشکیل می‎دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در رابطه با تعداد اعضای شورای هیئت‏‏‌های مذهبی نیز گفت: برای شهرستان‏هایی که 150 هیئت مذهبی دارند، پنج عضو اصلی و دو نفر علی‏‌البدل، شهرستان‏های دارای 151 تا 500 هیئت مذهبی، هفت نفر عضو اصلی و سه نفر علی‏‌البدل، شهرستان دارای 501 تا یک هزار هیئت، 9 نفر اصلی و سه نفر علی‏‌البدل، شهرستان‏های دارای یک هزار و 500 هیئت، 11 نفر اصلی و پنج نفر علی‌‏البدل و برای شهرستان‏هایی که بیش از یک هزار و 500 هیئت مذهبی دارند 13 نفر عضو اصلی و پنج نفر نیز علی‏‌البدل انتخاب می‏شوند.

وی افزود: رؤسای شوراهای هیئت‏‌های مذهبی شهرستان‏های هر استان نیز حداکثر تا یک ماه شورای هیئت‌‏های مذهبی استان سمنان را پس از انتخابات تشکیل می‏‌دهند که از میان آنان با رأی‏‌گیری، رئیس، دبیر و منشی شورا نیز انتخاب می‏‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان تعداد شورای هیئت‏های مذهبی استان سمنان را 10 شورا عنوان کرد و افزود: این تعداد هیئت در شهرستان‏های سمنان، شاهرود، مهدیشهر، دامغان، گرمسار، میامی، بیارجمند، بسطام، آرادان و سرخه فعالیت می‏کنند.

شکری همچنین تعداد هیئت مذهبی سطح استان سمنان را یک هزار و 227 هیئت ذکر کرد و افزود: شهرستان شاهرود با 500 هیئت بیشترین و شهرستان آرادان با 28 هیئت کم‎ترین هیئت سطح استان سمنان را به خود اختصاص داده‌‏اند.

وی در بخش دیگری سامان‎دهی، هدایت، حمایت و نظارت بر عملکرد هیئت‌های مذهبی را جزو چهار وظیفه اصلی شورای هیئت‌های مذهبی عنوان کرد.

شکری شناسایی ظرفیت هیئت‎های مذهبی و استفاده آن در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی، آرمان‎های امام (ره) و رهبری و شهدای هشت سال دفاع مقدس را از دیگر وظایف شورای هیئت‎های مذهبی برشمرد.

انتهای پیام/2249/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول