اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قم عنوان کرد

نقش آفرینی 60 هنرمند بسیجی قمی در نمایش بازسازی واقعه غدیر

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قم از حضور و نقش‌آفرینی حدود 60 هنرمند بسیجی این سازمان در نمایش بازسازی واقعه غدیرخم خبر داد.

نقش آفرینی 60 هنرمند بسیجی قمی در نمایش بازسازی واقعه غدیر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سپاه قم، محمود علامه‌روشن اظهار داشت: در نمایش جریان غدیر، به دنبال این بودیم که از لحاظ تاریخی به تبیین زمینه‌های انتخاب مولا علی(ع) به جانشینی پیامبر بزرگوار اسلام(ص) و سپس تدوین نمایشنامه مناسب بپردازیم.

وی افزود: براین اساس به گوشه‌هایی از تاریخ زندگانی پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) که مرتبط با این موضوع بود، استناد کرده و در نمایش به آن پرداختیم.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قم، موضوع معرفی حضرت علی(ع) از سوی پیامبر(ص) در جمع خویشاوندان را یکی از زمینه‌های مهم  تاریخی انتخاب ایشان نام برد و متذکر شد: فتح مکه و جایگزینی آن حضرت به عنوان فرمانده قلب سپاه به جای سعد بن عباده، پاک‌سازی کعبه از بت‌ها و مبارزه با بت‌پرستی و تجملات، از امتیازات امیرمومنان(ع) و از زمینه‌های انتخاب آن حضرت به جانشینی پیامبر(ص) بود.

وی افزود: این شواهد تاریخی منجر به مطالعه منابع معتبر و در نتیجه نوشتن نمایشنامه‌ای با همت کارگردان و گروه نویسندگان مجموعه شد و تا مرحله تأیید نهایی، بیش از یک ماه به طول انجامید.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قم ابراز داشت: پس از تائید متن نمایشنامه، تمرینات با حضور هنرمندان و هنروران آغاز شد به طوریکه با نقش‌آفرینی هنرمندان باسابقه و مطرح استان و کشور، شاهد اجرایی زیباتر و هنرمندانه‌تر و در نتیجه استقبال بیشتر مردم نسبت به سال‌های قبل بودیم.

وی در خصوص هنرمندان نمایش اظهار داشت: اصغر نوبخت از هنرمندان متعهد، به عنوان کارگردان نمایش، سید جواد طاهری و کوروش زارعی از بازیگران سریال حضرت یوسف(ع) به عنوان مشاور و ایفاگر نقش امام علی(ع) و محمود فرهمندی پور در نقش پیامبر اکرم(ص)، حضور داشتند ضمن آنکه از وجود هنرمندانی همچون مهدی ملّاک و اساتید تعزیه نیز در کمیته هنرمندان و اجرای نمایش بهره بردیم.

علامه‌روشن اذعان کرد: حدود 60 نفر از هنرمندان نمایش به نوعی مرتبط با حلقه‌های صالحین بسیج هنرمندان سپاه استان بودند و حضور چهره‌های برگزیده باعث تقویت اجرا و ایجاد دلگرمی بیشتر در جمع هنری نمایش شد.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم این اجرا توانسته باشد گوشه کوچکی از منزلت امیرمومنان(ع) و حقانیت ولایت ایشان را بر اساس شواهد غیرقابل انکار تاریخی، به نمایش بگذارد.

انتهای پیام/78002/ذ/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول