اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه علوم پزشکی مشهد محقق شد

امکان تشخیص بیماری‌های قلبی ناشی از تنگی عروق با دستگاه MRI قلب

امکان تشخیص بیماری‌های قلبی ناشی از تنگی عروق با دستگاه MRI قلب و عروق در دانشگاه علوم پزشکی مشهد میسر شد.

امکان تشخیص بیماری‌های قلبی ناشی از تنگی عروق با دستگاه MRI قلب

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، سرپرست گروه تصویر برداری قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه این امکان در مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم (عج) فراهم شده اظهار داشت: ‌با استفاده از این روش، لزوم انجام عمل‌های جراحی باز و یا اینترونشن به طور دقیق برای بیماران مشکوک به تنگی عروق یا تنگی عروق شناسایی شده، مشخص می‌شود .

زهرا علیزاده ثانی استفاده از روش استرس MRI قلبی را از دیگر روشهای ایمن و غیر تهاجمی برشمرد که تنها در این مرکز انجام می‌شود و اثرات عملکردی ناشی از تنگی عروق را به طور دقیق مشخص و نیاز به عمل و روشهای مداخله‌ای را تعیین می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: ‌در برخی از مواقع، بیمارانی هستند که نیاز به عملهای جراحی و اقدامات مداخله‌ای ندارند و این روش تشخیصی می‌تواند نشان دهد که اقدامات مداخله‌ای و جراحی تا چه میزان می‌تواند مفید واقع شود.

علیزاده افزایش دقت، رضایت بیماران و کاهش هزینه‌های درمانی ناشی از مداخلات جراحی را از ویژگی‌های این روش تشخیصی برشمرد و خاطر نشان کرد: ‌در حال حاضر در مراکز پیشرفته دنیا از این روش درمانی به عنوان روشی ایمن با قدرت تشخیصی بالا و به صرفه استفاده می‌شود.

سرپرست گروه تصویربرداری قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد بررسی علت انواع بیماری‌های قلبی و نارسایی، تشخیص بیماران مادرزادی قلبی و تعیین نوع درمان آنها و ارائه خدمات تشخیصی در بیماران نارسایی قلبی تحت درمان با سلول‌های بنیادی را از دیگر اقدامات این مرکز برشمرد.

انتهای پیام/2202/ت/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول