اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مرند:

ایران از حق استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای چشم‌پوشی نمی‌کند

امام جمعه مرند گفت: ملت ایران از حق خود برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای چشم‌پوشی نخواهد کرد.

ایران از حق استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای چشم‌پوشی نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، حجت الاسلام علی نعمت‌زاده  امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرند اظهار کرد: توسعه و پیشرفت در چارچوب قوانین بین‌المللی حق همه کشورها از جمله ایران است.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان در چارچوب قوانین حاکم بر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده و بارها نیز در این خصوص شفاف سازی لازم صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: گزارش‌های بازرسان آژانس نیز مؤید صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان است.

امام جمعه مرند در بخش دیگری از سخنان خود در آستانه سالروز شهادت محمدحسین فهمیده گفت: این نوجوان 13 ساله با فهم و شعور بالای خود برای دفاع از کیان اسلامی به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل شتافت و با شهادت خود به دشمنان فهماند که ملت ایران هیچگاه در برابر زورگویان تسلیم نخواهد شد.

نعمت‌زاده گفت: شهید فهمیده در زمان فهمید که چطور عمل کند تا بصیرت را به همسالان خود بیاموزد.

وی تاکید کرد: نوجوانان و جوانان باید از این شهید والامقام در راه اعتلای علمی، امنیتی، سیاسی و اجتماعی کشور الگوبرداری کنند.

نعمت‌زاده همچنین با اشاره به نامگذاری 13 آبان  روز نوجوان و روز بسیج دانش آموزی افزود: بسیج جایگاه پاک‌ترین و آماده‌ترین جوانان کشور که با برنامه‌های خود درصدد سازندگی، پیشرفت و دفاع از کشور هستند، است.

وی همچنین به سالروز افشاگری و اعتراض امام به قانون کاپیتولاسیون اشاره و تصریح کرد: در طول تاریخ ظهور اسلام جایی مشاهده نشده که علما ورقه‌ای را در خیانت به دین و مردم امضاء کنند.

خطیب نماز جمعه مرند اضافه کرد: انقلاب اسلامی ما با هدایت و رهبری امام(ره) بر اساس عزت‌دهی به جامعه بود و می‌بینیم در تاریخ ثبت می‌شود که حضرت امام چگونه با اعتراض رعدآسای خود بر قانون استبدادی و ن‍ژادپرستانه، لرزه بر پیکر طاغوت انداختند.

وی بر ضرورت اتخاذ تدابیری درست و اصولی از سوی مسئولان برای رفع مشکلات کشور تاکید و اظهار کرد: در کنار ظلم‌ستیزی و توجه به برنامه‌های دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب، مسئولان باید هوشیار باشند و در رفع ضعف‌ها بکوشند.

امام جمعه مرند در بخش دیگری از خطبه‌های نماز  اظهار داشت: اگر ولایت از اسلام حذف شود دیگر اسلام نابی وجود نخواهد داشت بلکه اسلام آمریکایی است که امروز در جهان وجود دارد.

وی با اشاره به واقعه غدیر خم افزود: اسلام با کفر سازگاری ندارد و اگر جایگاه امامت در جامعه اسلامی حاکم و حفظ بشود آن اسلام موجب سرمایه، عزت و اقتدار امت اسلام در جهان است.

وی تاکید کرد: جایگاه ولایت و امامت باید برای مردم به‌درستی و شفاف بیان شود و این امر ساده‌ای نیست که بتوان از کنار آن گذشت.

امام جمعه مرند تصریح کرد: فلسفه، جایگاه و آثار دستاوردهای امامت باید بخوبی برای مردم و به ویژه جوانان در جامعه تبیین شود.

نعمت‌زاده  با اشاره به تحولات جهان اسلام خواستار هوشیاری و اتحاد مسلمانان در برابر استعمارگران و توطئه‌های آنان شد.

انتهای پیام/60008/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول