اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پایان هفته تربیت بدنی انجام شد

صعود تیم کوهنوردی دماوند به قله 2870 متری تلکمر

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان دماوند گفت: تیم هیئت کوهنوردی شهرستان دماوند، به قله دو هزار 870 متری تلکمر در ارتقاعات غرب این شهرستان صعود کرد.

صعود تیم کوهنوردی دماوند به قله 2870 متری تلکمر

محسن علمداری ظهر امروز پس از بازگشت از صعود به قله تلکمر در گفت‌‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: این صعود به مناسبت هفته تربیت بدنی و با شرکت 40 نفر از اعضای هیئت کوهنوردی شهرستان دماوند انجام شد.

وی همچنین به برپایی نمایشگاه عکس کوهنوردی در فرهنگ‏سرای کوثر دماوند اشاره و بیان کرد: این نمایشگاه عکس با عنوان پنج سال کوهنوردی و با موضوع صعود موفقیت‏‌آمیز مرتضی رمضانی به قله 8 هزار و 516 متری لوتسه از شنبه تا پنجشنبه هفته آینده در مجتمع فرهنگی هنری کوثر برپا خواهد شد.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان دماوند افزود: قله لوتسه، چهارمین قله مرتفع جهان بوده و در رشته کوه‌‏های هیمالیا در کشور نپال قرار دارد.

علمداری تصریح کرد: همچنین هم‏زمان با اختتامیه این نمایشگاه، در روز پنجشنبه 9 آبان ماه، همایش ارائه گزارش این صعود افتخارآمیز در سالن اجتماعات کوثر برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس، قله دو هزار و 870 متری تلکمر، در غرب شهر دماوند و نزدیک شهر قرار دارد.

این قله از طرف غرب به آبعلی و رودهن، از شمال غربی به پیست آبعلی و از شمال شرقی به منطقه گردشگری چشمه اعلا متصل است.

تلکمر یک کوه سنگی است و یکی از کوه‏‌های قابل دسترس و مورد استفاده کلیه اقشار مختلف مردم و علاقه‌‏مندان به طبیعت و کوهنوردی و سنگ‌‏نوردی محسوب می‏‌شود.

شایان ذکر است؛ در سال 1382، در دامنه جنوبی این کوه، دیواره‏ای به طول 30 متر توسط هیئت کوهنوردی دماوند ایجاد شده و کلاس‌‏های آموزش سنگ‏نوردی بر روی این دیواره برگزار می‏‌شود.

انتهای پیام/2568/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول