اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

منابع مصری: ترکیه گروه‌های مسلح در سینا را به سلاح تجهیز می‌کند

برخی مسئولان مصری اعلام کردند که ترکیه گروه‌های مسلح در سینا را که اخیرا نیز عملیات‌های زیادی علیه ارتش و پلیس مصر انجام داده‌‌اند، به سلاح مجهز می‌کند.

منابع مصری: ترکیه گروه‌های مسلح در سینا را به سلاح تجهیز می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از هفته نامه فلسطینی «المنار»، دستگاه‌های اطلاعاتی مصر اطلاعاتی بدست آورده‌اند که نشان می‌دهد ترکیه شبه‌نظامیان اسلام‌گرا در سینا را به سلاح مجهز می‌کند.

بر اساس این گزارش، برخی از جریان‌ها در ترکیه با این شبه‌نظامیان که مرتبط با تشکیلات القاعده بوده و عملیات‌هایی علیه ارتش و پلیس مصر در شبه جزیره سینا انجام می‌دهند، تعامل دارند و سلاح‌ها نیز با کشتی‌هایی که از ترکیه به برخی از بنادر مصر در امتداد ساحل دریای مدیترانه می‌آیند، انتقال داده می‌شوند.

سرلشگر «اسامه عسکر» فرمانده ارتش سوم میدانی در این باره گفت که سیستم‌هایی را به منظور بازرسی فعالیت‌های تجاری که با طرف ترکی در جریان است، قرار داده‌ایم.

وی افزود که در جریان بازدید از ساحل دریای مدیترانه متوجه شدیم که این سلاح‌ها و دیگر تجهیزات از طریق بنادر از جمله اسکندریه، دمیاط و پورسعید به دست شبه‌نظامیان اسلام‌گرا می‌رسد.

وی اشاره کرد که ارتش مصر عملیات نظارت و کنترل کشتی‌هایی که از کانال سوئز عبور می‌کنند را بیشتر خواهد کرد و کشتی‌های ترکیه که حامل کالا هستند نیز به دقت بازرسی می‌شوند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول