اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین

امروز عزت و عظمت ایران مرهون ولایت فقیه است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین با اشاره به حادثه بزرگ غدیر خم و ولایت‌مداری گفت: امروز عزت و عظمت ایران مرهون ولایت فقیه است.

امروز عزت و عظمت ایران مرهون ولایت فقیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی ستاد نماز جمعه شهرستان ورامین، حجت‌الاسلام رضا غلامی که به مناسبت عید سعید غدیر خم سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه ورامین بود، اظهار داشت: عید غدیر بزرگترین عید مسلمانان است که در آن امامت و ولایت علی‌بن‌ابی طالب(ع) اثبات شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین افزود: در عید غدیر شایسته‌سالاری مطرح و اوامر الهی اجرا شد و نشان داد که مکتب اسلام همواره بهترین و شایسته‌ترین فرد را برای رهبری و هدایت جامعه اسلامی برمی‌گزیند که در غدیر کسی بهتر و شایسته‌تر از امام علی (ع) وجود نداشت.

وی ادامه داد: در غدیر مسأله زمامداری و هدایت امت اسلامی و حاکمیت مسلمانان مطرح شد و نبی مکرم اسلام (ص) وظیفه هدایت جامعه اسلامی پس از خود را به 12 معصوم و امام سپرد و نام یکایک آنها را ذکر کرد.

غلامی عنوان کرد: حادثه غدیر جریان نفاق را رسوا کرد و کسانی که تا پیش از این ادعای دینداری و تبعیت کامل از پیامبر اسلام را مطرح می‌کردند در حادثه غدیر محک جدی خوردند و برخی با نافرمانی از پیام غدیر نشان دادند که پایبندی محکمی به مبانی اسلام ندارند.

دبیر ستاد غدیر شهرستان ورامین اضافه کرد: پیام دهه ولایت، آشنایی با غدیر، معرفت غدیر، شناخت نسبت به غدیر، شناسایی نفاق و دورویی‌ها و دنیاطلبی‌ها و پست‌ها و مقام‌ها است و باید در این دهه درباره این آموزه‌ها تحقیق و پژوهش کرد.

این کارشناس مذهبی بیان داشت: اصل سرمایه و هستی ما به برکت غدیر است و اگر امت اسلامی جریان غدیر را بشناسد البته نه با حرف و استدلال بلکه با تثبیت ولایت و امامت و شناخت وظایف دینی نسبت به امام، جامعه اسلامی گلستان می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امام باقر(ع) یکی از راههای نجات امت اسلامی را تفقه و شناخت در دین عنوان کردند و عدم نافرمانی برخی در حادثه غدیر به دلیل جهالت و نادانی و عدم شناخت و معرفت صحیح از امامت و ولایت بود.

این مسئول تأکید کرد: اسلام همواره بر فراگیری علوم و فنون تأکید دارد و مردم را تشویق به آگاهی می‌کند اما در کنار تعلیم باید تهذیب هم صورت پذیرد تا انسان در سراشیبی گمراهی و جهالت قرار نگیرد.

غلامی ادامه داد: در صدر اسلام عده‌ای با جهالت و نادانی به پیامبر گرامی اسلام ظلم و ستم کردند و در حادثه غدیر نیز برخی با نادانی، حضرت علی را از رسیدن به حکومت اسلامی باز داشتند و امروز نیز جاهلیت مدرن در برخی کشورها حکم‌فرماست که شاهد ظلم و جنایت برخی قدرت‌های بزرگ در سراسر جهان هستیم که با عناوین زیبا و جذاب به مردم مظلوم و بی‌دفاع ظلم می‌کنند.

وی افزود: امروز ایران به برکت ولایت فقیه و وجود رهبری آگاه در اوج عزت و اقتدار قرار دارد و باید همه ما قدردان وجود این نعمت بزرگ باشیم و در جهت تبعیت از مقام معظم رهبری تلاش کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین در پایان اظهار داشت: همه وظیفه داریم برای گرامیداشت غدیر و شناساندن آن به نسل جوان با همه توان تلاش کنیم و آن را محدود در این ایام نکنیم و در همه ایام سال آن را در برنامه‌های خود قرار دهیم.

انتهای پیام/2462/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول