اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

برای دهمین بار و به میزبانی لندن برگزار می شود

نشست انگلیس، پاکستان و افغانستان درباره مذاکرات صلح

دهمین نشست 3 جانبه سران افغانستان، پاکستان و انگلیس درباره مذاکرات صلح به میزبانی «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس هفته آینده در لندن برگزار می‌شود.

نشست انگلیس، پاکستان و افغانستان درباره مذاکرات صلح

 به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس، در این نشست حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان، نواز شریف نخست وزیر پاکستان و دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس، درباره مذاکرات صلح با طالبان بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

به گزارش تلویزیون لمر، دهمین نشست 3 جانبه افغانستان، پاکستان و انگلیس در حالی برگزار می‌شود که در نهمین نشست این 3 کشور که در ماه فوریه سال جاری میلادی برگزار گردید، اعلام شد که تا شش ماه دیگر صلح و ثبات در افغانستان تامین می‌شود.

اکنون که از نهمین نشست سران 3 کشور انگلیس، افغانستان و پاکستان ماه‌ها می‌گذرد به اذعان کارشناسان اوضاع امنیتی این کشور چندان بهبودی نیافته است.

بنابر تحلیل کارشناسان، قرار است که رهبران افغانستان، پاکستان و انگلیس برای آوردن حرکت در روند متوقف شده پروسه صلح افغانستان در لندن دیدار کنند.

گفته می شود که در این نشست علاوه بر مسئله پروسه صلح، کرزی از رهبر پاکستان تقاضا خواهد کرد که در جریان انتخابات آینده، برای جلوگیری از حملات طالبان تلاش کند.

آزاد سازی ملاعبدالغنی برادر شخص شماره دوم طالبان و فشار آوردن بر طالبان برای باز نمودن دفتری برای گفتگوهای مستقیم پیرامون صلح در عربستان سعودی و یا ترکیه از خواست‌های دیگر رییس جمهور کرزی در این نشست خواهد بود.

در همین حال، شماری از کارشناسان، برگزاری این گونه نشست‌ها را سمبولیک و غیر موثر دانسته و آن را مانور پاکستان برای برجسته ساختن نقش خود در پروسه صلح افغانستان می‌دانند.

«میراحمد جوینده» کارشناس مسائل سیاسی در این باره به خبرگزاری جمهور گفت که دولت پاکستان، هیچ نفوذی بر طالبان ندارد و نمی‌تواند نقشی در پروسه صلح داشته باشد.

جوینده تصریح کرد: تا زمانی که نظامیان پاکستان اراده‌ای برای همکاری در پروسه صلح افغانستان نداشته باشند، این گونه نشست‌ها با دولت پاکستان نمایشی و غیر موثر خواهد بود.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول