اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی دماوند خواستار شد

کارآفرینی برای مددجویان بهزیستی با همکاری مسئولان دماوند

معاون اشتغال و مشارکت‏های مردمی بهزیستی دماوند گفت: بهزیستی برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای مددجویان خود، نیاز به مشارکت فنی و حرفه‏ای و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی دارد.

کارآفرینی برای مددجویان بهزیستی با همکاری مسئولان دماوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی بهزیستی شهرستان دماوند، فاطمه خانزادی در جلسه کارگروه اشتغال در ستاد بهزیستی دماوند بیان کرد: مددجویان زیرپوشش بهزیستی از لحاظ اقتصادی در سطح پایینی بوده و و از قشر کم‏بضاعت جامعه هستند و مستمری و یارانه ازسوی دولت دریافت می‏کنند.

وی افزود: با این وجود، این افراد از عهده مخارج زندگی خود برنمی‏آیند و حوزه مشارکت‏های مردمی و اشتغال بهزیستی باید زمینه‏ساز اشتغال آنان باشد.

خانزادی ایجاد اشتغال برای مددجویان را یکی از اهم فعالیت‏های سازمان بهزیستی خواند و اضافه کرد: به همین منظور، مددکاران سه حوزه امور اجتماعی، امور فرهنگی و پیشگیری و امور توانبخشی، پس از شناسایی مددجویان، برای ایجاد اشتغال، آنان را برای دریافت تسهیلات خوداشتغالی یا مشاغل خانگی که نیاز به مدرک سازمان فنی و حرفه‏ای در رشته خاص دارد، به سازمان بهزیستی معرفی و اعتبارات لازم جهت پرداخت وام به مددجوی زیرپوشش اختصاص داده خواهد شد.  معاون اشتغال و مشارکت‏های مردمی بهزیستی شهرستان دماوند اظهار کرد: به همین منظور، مددجویان واجد شرایط به بهزیستی مراجعه کرده و با ثبت نام و رسیدن تعداد به حد نصاب در هر رشته فنی خاص، به مرکز فنی و حرفه‏ای معرفی شده و پس از اخذ مدرک فنی و حرفه‏ای برای آنان وام‏های خوداشتغالی در نظر گرفته می‏شود یا به اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای اشتغال و کار معرفی می‏شوند.

جلسه کارگروه اشتغال با حضور رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، رئیس فنی و حرفه‏ای شرق استان تهران و حدود 20 نفر مددکار و کارشناس مربوطه برگزار شد.

انتهای پیام/2568/ر/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول