اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 18 ماه اخیر صورت گرفت

اختصاص 20 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های عمرانی روستاهای آبیک

بخشدار مرکزی شهرستان آبیک از اختصاص 20 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های عمرانی روستاهای بخش مرکزی شهرستان آبیک طی 18 ماه اخیر خبر داد.

اختصاص 20 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های عمرانی روستاهای آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، مرتضی طاهرخانی در گردهمایی شوراهای بخش مرکزی شهرستان آبیک که ظهر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: در سال گذشته 13 میلیارد ریال صرف امور عمرانی روستاهای بخش مرکزی شهرستان آبیک شده و این در حالی است که بیشترین اعتبارات در روستاهای بزرگ زیاران، قشلاق و ناصرآباد هزینه شده است.

وی افزود: گرچه با کمبود بودجه در کشور مواجه هستیم اما با مساعدت مسئولان استان قزوین و شهرستان آبیک طی 18 ماه اخیر کارهای بزرگ و پروژه‌های عمرانی خوبی در سطح روستاهای بخش مرکزی صورت گرفته است.

این مسئول ادامه داد: طی 18 ماه اخیر، 19 دهیاری در 37 روستای بخش مرکزی شهرستان آبیک استقرار داشت ولی در این مدت 9 دهیاری به روستاهای این بخش افزوده شده است.

بخشدار مرکزی شهرستان آبیک تصریح کرد: با توجه به مصوبه اخیر دولت، روستاهای بالای 30 خانوار از نعمت دهیاری بهره‌مند می‌شوند که با تحقق این امر، زمینه رشد، توسعه و امور عمرانی در روستاها فراهم می‌شود.

طاهرخانی با اشاره به درخواست شوراهای اسلامی روستاها مبنی بر وظایف روسای شوراهای اسلامی روستاها توضیح داد: تنظیم پیشنهاد بودجه به طور سالانه و طبق زمان‌بندی تعیین شده در قانون، تعیین زمان و اداره جلسات، تقسیم کار بین اعضا برای پیگیری امور روستا، دفاع از حق و حقوق و منافع شورا، گزارش کار از اعضا و مهر کردن اسناد و مکاتبات و ایجاد هماهنگی بین شورای بخش و بخشداری از وظایف اصلی روسای شوراها در روستاها است گرچه در صورت وجود مشکل در روستا به عنوان نمونه تصرف اراضی، می‌تواند به عنوان مدعی‌العموم در دادگاه اقامه دعوا کند.

وی اضافه کرد: همه مکاتبات شوراها در روستاها باید ممهور به مهر شورا باشد و در صورت غیبت رئیس شورا، نایب رئیس شورا اقدام کند.

این مسئول اذعان داشت: با وجود دهیاری در روستاها هیچ الزامی وجود ندارد که شورا حساب بانکی داشته باشد چراکه خودیاری‌ها، عوارض، درآمدهای محلی و درآمد زباله‌ها باید به حساب دهیاری واریز شود و صرف هزینه‌های جاری و درآمد شود.

بخشدار مرکزی شهرستان آبیک اضافه کرد: اگر شوراها در روستایی ساکن هستند که در فصل زمستان خالی از سکنه است، می‌توانند در روستای دیگر ساکن شوند و مانعی وجود ندارد.

انتهای پیام/77006/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول