اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی پلیس گیلان:

فعالیت فرقه‌های نوظهور دسیسه دشمن است

معاون اجتماعی پلیس گیلان گفت: فعالیت فرقه‌های نوظهور نشانه آگاهی نداشتن برخی از افراد و دسیسه‌های دشمنان اسلام و انقلاب است.

فعالیت فرقه‌های نوظهور دسیسه دشمن است

محمدرضا جعفری‌خیرخواه امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه انسان باید آزاد اندیش باشد، اظهار کرد: این آزادی به منزله آن نیست که به تمام باورها و اعتقادات تعرض کند.

وی درباره فعالیت برخی از فرقه‌های نوظهور در کشور، تصریح کرد: داشتن اطلاعات اندک و ناقص و آگاهی نداشتن برخی از افراد نسبت به آزادی‌های شرعی در دین بزرگ و پرمحتوای اسلام یکی از دلایل جذب آنها به فرقه‌های نوظهور است.

این مسئول، با تأکید بر نقش منفی ماهواره‌ها در گسترش افکار و عقاید شیطانی و خرافه‌پرستی، تصریح کرد: برنامه‌های ناسالم و مخرب ماهواره‌ها، دوگانگی شخصیت والدین در ارتباط با فرزندان، اینترنت و... از جمله دلایل جذب برخی از جوانان  گمراه به این فرقه‌ها است.

جعفری‌خیرخواه، یکی دیگر از دلایل گرایش به چنین فرقه‌هایی را آزادی‌های بی‌حد و حصر و غیر اصولی و غیر اخلاقی ذکر کرد.

وی درباره راهکارهای مقابله با چنین ناهنجاری‌هایی، اذعان کرد: بهترین راه مقابله معرفی بهتر و بیشتر تمام ابعاد دین مبین اسلام به جامعه به ویژه نسل جوان و دانشگاهی است.

معاون اجتماعی انتظامی گیلان، عملکرد ضعیف دستگاه‌های متولی امر فرهنگ در کشور را یکی از دلایل ظهور و فعالیت چنین فرقه‌هایی عنوان کرد.

وی، خاطرنشان کرد: زمانی که در مهدهای کودک مسئولیت تربیت روح و روان نسل آینده‌ساز کشور را در یک مقطع زمانی حساس به‌عهده دارند به جای آموزش علوم و مفاهیم قرآنی، کلاس‌های آموزش غیرمتعارف برگزار می‌شود که اثر نامطلوب در جامعه به جای‌ می‌گذارد.

جعفری‌خیرخواه، نقش مبلغان مذهبی در پیشگیری از گسترش فعالیت فرقه‌های نوظهور را مهم دانست و یادآور شد: بهره‌گیری از حضور مبلغان مذهبی و بیان کامل شریعت دین اسلام به جوانان و آشنایی آنها با آزادی‌های شرعی موجود در دین بهترین راه مقابله با چنین افکار و امیال پست و باطل‌بنیان است.

انتهای پیام/2300/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول