اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

توزیع بودجه فرهنگی در کشور ناعادلانه است

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از عدم تقسیم عادلانه اعتبارات و بودجه‌های فرهنگی در کشور گفت: با وجود اینکه در کل، اعتبارات کمتری نسبت به سایر بخش‌ها به بخش فرهنگی تعلق می‌گیرد ولی باز از بودجه موجود مبالغ آنچنانی به شهرستان‌های کوچک تخصیص نمی‌یابد.

توزیع بودجه فرهنگی در کشور ناعادلانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی امشب در مراسم برگزاری سیزدهمین جشنواره سراسری شعر غدیریه شهرستان بناب در اجتماع هنرمندان و شعرای شرکت کننده در این جشنواره که در آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب برگزار شد، به اهمیت غدیر اشاره کرد و اظهار کرد: اگر بحث غدیر را از اسلام حذف کنیم، اسلام جاودانه نمی‌ماند.

غدیر هویت شیعه است

وی همچنین با بیان اینکه غدیر هویت شیعه است، افزود: بعد از گذشت قریب به 1400 سال از واقعه غدیر شیعه‌گری و شیعه بودن خود را نتوانسته‌ایم ادا کنیم.

نایب رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی با انتقاد از عدم پرداخت و توجه به موضوع نماز در کشور اظهار کرد: نماز در کشور تا حدودی مظلوم واقع شده است، از این رو مسئولان و مردم باید به امر برپایی نماز در جامعه بیش از پیش اهمیت دهند.

کم‌توجهی به نماز در جامعه

نماینده مردم بناب در مجلس ادامه داد: بیایید در این روز بزرگ و به احترام غدیر بیعت کنیم که شیعه واقعی و پیرو واقعی علی(ع) باشیم و به نماز در جامعه اهمیت دهیم.

باقری‌بنابی با اشاره به افزایش غیبت بین مردم و مسئولان در جامعه، گسترش این فرهنگ را در جامعه شیعی نگران کننده دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر و تشکر از تلاش‌های رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب در برگزاری این جشنواره از عدم حمایت متولیان امر برگزاری جشنواره سیزدهم شعر غدیریه انتقاد کرد و گفت: هر قدر به غدیر بها دهیم و سرمایه‌گذاری کنیم و در احیای غدیر گام برداریم، هیچ مشکلی کشور را تهدید نمی‌کند.

توزیع بودجه فرهنگی در کشور ناعادلانه است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین با انتقاد از عدم تقسیم عادلانه اعتبارات و بودجه‌های فرهنگی در کشور بیان کرد: با وجود اینکه در کل، اعتبارات کمتری نسبت به سایر بخش‌ها به بخش فرهنگی تعلق می‌گیرد ولی باز از بودجه موجود مبالغ آن چنانی به شهرستان‌های کوچک تخصیص نمی‌یابد.

باقری‌بنابی در میان سخنان خود گریزی هم به وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه زد و گفت: دولت و نمایندگان مجلس در تلاشند تا به هر نحو ممکن با انتقال آب از ارس و سایر کارهای دیگر مشکل دریاچه ارومیه را حل کنند.

حجت‌الاسلام باقری بنابی با اشاره به مشکلات این دریاچه بر ضرورت اهتمام و توجه بیش از پیش مسئولان برای حل سریع مشکل و جلوگیری از خشک شدن دریاچه ارومیه تأکید کرد.

سیزدهمین جشنواره سراسری شعر غدیریه شهرستان بناب امشب در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب و با حضور شعرای 24 استان کشور برگزار شد و نفرات برتر خود را بر اساس نتایج داوران جشنواره شناخت.

انتهای پیام/60004/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول