اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکی از اساتید حوزه علمیه قم:

غدیر تداوم خط نبوت است

یکی از اساتید حوزه علمیه قم با بیان اینکه غدیر نقش بسزایی در تعیین مسیر آینده اسلام دارد، گفت: غدیر تداوم خط نبوت است.

غدیر تداوم خط نبوت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، در روز غدیر خم که پیام‌رسان عظمت ولایت است مردم بیجار نیز همگام با سراسر ایران اسلامی با برگزاری جشن، ارادت خود را به مولایشان حضرت علی‌(ع) نشان دادند.

این عید جلوه‌گاه ملکوتی آسمان و آینه‌ای است که رسالتش را به اذن پروردگار و حضرت رسول اکرم(ص) آغاز کرد.

امروز و این جشن و شادمانی‌ها یادآور آن زمانی است که حضرت محمد(ص) فرمودند «من کنت مولاه فهذا علی مولا‏ه» و در آن هنگام صدای هلهله زمین و زمان را پر کرد و امروز نیز این هلهله از شادمانی آغاز رسالت پیشوای شیعیان و مسلمانان جهان است.

یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم بعدازظهر امروز در جشن بزرگ عید غدیر که در سالن دو هزار نفری بیجار با حضور مردم و مسئولان برگزار شد، ضمن تبریک این عید بزرگ، اظهار کرد: عید غدیر روز کامل شدن دین اسلام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمد محرابی با بیان اینکه غدیر پیام‌آور رسالت و رستگاری است، ادامه داد: واقعه غدیر که در آخرین سال از زندگی رسول‌الله رخ داد و در آن حضرت امیرالمومنین علی(ع) به جانشین آن حضرت برگزیده شد حادثه‌ای تاریخی نیست که از کنار آن به سادگی گذشت.

مدرس حوزه علمیه قم بر تعمق و تفکر درباره غدیر و جانشینی حضرت علی(ع) تأکید کرد و گفت: غدیر نشانه و  رمزی است که تداوم‌دهنده خط نبوت است و با تعمق و تفکر در این واقعه راه سعادت به روی انسان گشوده می‌شود.

محرابی با بیان اینکه غدیر نقش بسزایی در تعیین مسیر آینده اسلام دارد، تصریح کرد: غدیر در حقیقت کامل‌کننده دین اسلام است.

وی در پایان به حدیثی از امام صادق(ع) در مورد جایگاه غدیر اشاره کرد و اذعان داشت: امام صادق (علیه‌السلام) فرمودند «به خدا قسم اگر مردم فضیلت واقعی روز غدیر را می‏شناختند، فرشتگان روزی 10 بار با آنان مصافحه می‏کردند. بخشش‏های خدا به کسی که آن روز را شناخته، قابل شمارش نیست».

لازم به ذکر است؛ در پایان این مراسم با حضور فرماندار و نماینده مردم بیجار در مجلس و برخی از مسئولان مدرسه 12 کلاسه مزین به نام غدیر در محل مسکن مهر بیجار کلنگ‌زنی شد.

انتهای پیام/79015/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول