اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دبیرخانه همایش هزاره تألیف کتاب قانون بوعلی‌سینا خبر داد

تجلیل از مترجم فارسی کتاب قانون ابن‌سینا

رئیس دبیرخانه همایش هزاره تألیف کتاب قانون بوعلی سینا گفت: در همایش بزرگداشت هزاره تألیف کتاب قانون در طب بوعلی‌سینا از عبدالرحمان شرفکندی معروف به «هژار» مترجم فارسی کتاب قانون تجلیل می‌شود.

تجلیل از مترجم فارسی کتاب قانون ابن‌سینا

توکل دارایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه عبدالرحمان شرفکندی معروف به «هژار» نویسنده، محقق، مترجم و شاعر نامدار ایرانی در سال 1300 شمسی در مهاباد دیده به جهان گشود، اظهار داشت: این استاد در سال 1369 دار فانی را وداع گفت و در زادگاهش به خاک سپرده شد.

وی ادامه داد: دانشگاه تهران قبل از انقلاب ترجمه کتاب قانون در طب را به مرحوم «هژار» پیشنهاد می‌دهد و او با ترجمه نخستین جلد از مجلدهای پنج‌گانه قانون در طب به محافل ادبی راه یافته و به عضویت فرهنگستان فارسی در می‌آید.

رئیس دبیرخانه همایش هزاره تألیف کتاب قانون بوعلی‌سینا با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی انتشارات سروش وابسته با صدا و سیما کار ترجمه چهار جلد باقیمانده قانون را پیگیری می‌کند، تصریح کرد: برای نخستین بار در نیم قرن گذشته کل کتاب قانون در طب به فارسی روان و یک‌دست امروزی ترجمه و مورد تجلیل اهل علم و فرهنگ قرار می‌گیرد.

وی افزود: ترجمه کتاب قانون توسط استاد هژار به سبب نثر قابل فهم و روان امروزی برای دانشگاهیان و عامه مردم به گونه‌ای مورد توجه قرار گرفته، که قریب به 20 چاپ مختلف از آن به بازار ارائه شده و هر ساله نیز شاهد تقاضای علاقه‌مندان برای تجدید چاپ آن هستیم.

دارایی به عنایت ویژه مقام معظم رهبری نسبت به ترجمه کتاب قانون در طب توسط جناب شرفکندی اشاره کرد و یادآور شد: دست‌اندرکاران همایش هزاره تألیف کتاب قانون تصمیم گرفتند در آئین پایانی همایش در همدان از خدمات شایسته علمی و فرهنگی این نویسنده و استاد نامدار تجلیل کنند.

وی در پایان اذعان داشت: مقام معظم رهبری ترجمه کتاب قانون بوعلی سینا را یک کار پیچیده، مرکب و ارزشمند ذکر کرده و با واژه‌های فاخر از نثر زیبای آن تعریف و تمجید کرده است.

انتهای پیام/89019/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول