اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مؤسسه سیره شهدای قم:

راهیان نور پیمان با شهدا برای ادامه راه آنان است

عضو مؤسسه سیره شهدای قم گفت: راهیان نور پیمان بستن با شهدا برای ادامه راه آنها و تأکید بر فرهنگ‏سازی برابر جنگ نرم دشمن است.

راهیان نور پیمان با شهدا برای ادامه راه آنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‏الاسلام سیدعلی میرعلی‏اکبری پیش از ظهر امروز در گردهمایی دانش‏آموزان سال دوم متوسطه اعزامی به اردوی راهیان نور غرب کشور در شاهرود که با حضور بیش از 200 نفر در سالن اجتماعات هنرستان دکتر شهید چمران برگزار شد، در سخنانی با تبریک دهه ولایت اظهار کرد: ولایت و رهبری جامعه اسلامی بر عهده پیامبر و امام معصوم(ع) و ولی فقیه جامع‏الشرایط در عصر غیبت امام زمان(عج) است.

وی تصریح کرد: این اهمیت سبب شد تا در غدیرخم در اعلامی رسمی مولا علی(ع) ولی مؤمنان منصوب و دین اسلام با این انتصاب کامل شود.

عضو مؤسسه سیره شهدای قم افزود: تبعیت از ولی مانند تبعیت از پیامبر و خداست و کسی که تابع باشد سعادتمند خواهد بود و شهدای ما با این اعتقاد در پیروی از فرمان امام خمینی(ره) راهی جبهه‏ها شدند و شجاعانه از اسلام و میهن دفاع کردند.

مبلغ حوزه علمیه قم تصریح کرد: غدیر یعنی آنها که دیر کرده‏اند خود را برسانند و آنها که جلو رفته‏اند بازگردند و غدیر یعنی حرکت با ولایت و در کنار او نه جلو و عقب حرکت کردن.

میرعلی‏اکبری خاطر نشان کرد: شهدا با ولایت و در کنار امام حرکت کردند و تبعیت از امام را تبعیت از امام عصر(عج) می‏دانستند و در این راه با شجاعت و شناخت وارد شده و سرو جان خود را تقدیم دوست کردند.

وی با بیان خاطراتی از شهیدان چمران، باکری، همت و بروجردی اظهار کرد: شهدای ما تابع ولایت بوده و در مسیر اسلام حرکت کردند و کسانی که اینگونه باشند مطمئناً پاداشی جز شهادت و بهشت جاودان نخواهند داشت.

عضو مؤسسه سیره شهدای قم با اشاره به مناطق عملیاتی غرب کشور گفت: شهدای غرب از شهدای مظلوم ما هستند؛ چرا که آنها هم با دشمن داخلی مبارزه می‏کردند و هم با دشمن خارجی و این شهدا در نهایت مظلومیت به شهادت رسیدند.

وی تأکید کرد: در غرب، کومله و دموکرات و منافقین با همکاری صدامیان با رزمندگان ما در داخل خاک کشور مقابله می‏کردند و به شدیدترین وجه ممکن رزمندگان ما را به شهادت می‏رساندند.

میرعلی‏اکبری با اشاره به ددمنشی تکفیری‏ها در سوریه گفت: ما چنین صحنه‏های دلخراش و فجیعی را در کردستان و توسط کومله و دموکرات‏ها و منافقین دیده‏ایم و شما اکنون دارید نمونه‏هایی از آن را در سوریه مشاهده می‏کنید.

وی با بیان این قساوت گفت: این قساوت به خاطر عدم ایمان و بندگی شیطان است و باعث شده است که انسان بدتر از حیوانات درنده‌خو شده و این جنایات را مرتکب شود.

مبلغ حوزه علمیه قم تأکید کرد: شما دانش‏آموزان باید برای رفتن به راهیان نور خود را از نظر اعتقادی آماده کنید تا بتوانید آن محیط روحانی را درک کنید و نهایت استفاده را از آن ببرید.

میرعلی‏اکبری افزود: راهیان نور معبری است به سوی آگاهی و معرفت و بصیرت از دنیا و آخرت و انتخاب راه درست حرکت برای سعادت در هر دو جهان که باید شما هوشیارانه از این فرصت استفاده کنید.

وی تصریح کرد: راهیان نور پیمان بستن با شهدا برای ادامه راه آنهاست و باید بدانید که دشمن با این فرهنگ مخالف است؛ چرا که این فرهنگ می‏تواند جنگ نرم دشمنان را خنثی کند.

عضو مؤسسه سیره شهدای قم بیان کرد: دشمنان با درک درست از جامعه اسلامی ما اکنون فرهنگ ایثار و شهادت را هدف قرار داده‏اند و تلاش می‏کنند با مقابله با این فرهنگ ما را از اسلام و هدف متعالی خود منحرف کنند.

میرعلی‏اکبری افزود: شما دانش‏آموزان باید با توجه به این شرایط هوشیار و آگاه باشید و با درک درست شرایط بتوانید با بهره‏گیری از سیره شهدا راه روشن آنها را دنبال و زمینه‏ساز ظهور باشید.

انتهای پیام/2249/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول