اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان:

اظهارات فرماندار توهین به جایگاه شورای برنامه‌ریزی است

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان گفت: اظهارات فرماندار سقز به نوعی توهین به جایگاه شورای برنامه‌ریزی استان است که خوشبختانه تمامی مصوبات با هماهنگی ریاست شورا عملیاتی شده و تحت فشار کسی خارج از چارچوب مصوبات عمل نکرده‌ایم.

اظهارات فرماندار توهین به جایگاه شورای برنامه‌ریزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ارسلان ازهاری شامگاه چهارشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی استان کردستان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اظهارنظرهای فرماندار سقز در خصوص حوزه برنامه‌ریزی استانداری، به بیان پاره‌ای توضیحات در خصوص انتقادات چندی پیش فرماندار شهر سقز از مدیران برنامه‌ریزی استان پرداخت.

وی در ابتدای صحبت‌های خود با بیان اینکه نیروهای بخش برنامه‌ریزی استان صادقانه تلاش می‌کنند، گفت: این زحمات با هدایت و مدیریت استاندار در تمامی بخش‌ها و زمینه‌ها روند رو به رشدی را در راستای برنامه‌ریزی مناسب به دنبال داشته است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان با یادآوری اظهارات فرماندار سقز در خصوص مدیران برنامه‌ریزی استان گفت: هفته گذشته که این مطالب را بر روی خروجی سایت‌ها مشاهده کردم باورم نشد چراکه وی در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان سقز در هفدهم شهریور امسال به دلیل افزایش اختیارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان در تعریف پروژه‌ها و هزینه‌کرد اعتبارات متناسب با نیاز شهرستان از بنده قدردانی کرده بود.

ازهاری با بیان اینکه یکشنبه گذشته چندین بار با فخری، فرماندار سقز برای پیگیری ماجرا تماس گرفتم، گفت: متأسفانه موفق به مکالمه تلفنی با وی نه در آن روز و نه در روز بعد نشدم.

وی افزود: سرانجام در ساعات پایانی دوشنبه فخری با من تماس گرفت و گفت: منظور من مدیران سطح شهرستان و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان سقز بوده است و نه استان.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان افزود: فرماندار سقز به من گفت خبرگزاری‌ها برخی صحبت‌ها را به من منتسب کردند و من نیز به وی تأکید کردم که یا باید مطالب منتشر شده روی خروجی خبرگزاری‌ها را تأیید و یا باید آنها را تکذیب کند.

ازهاری تصریح کرد: به فخری گفتم که در صورت تأیید این مطالب برای آنها پاسخ خواهم داشت و در صورت رد مطالب باید تکذیبیه صادر شود.

وی با بیان اینکه فرماندار سقز به من گفت تا آخر شب این مطالب را تکذیب می‌کنم، افزود: تاکنون این کار از سوی وی صورت نگرفته است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان با بیان اینکه جا دارد از خبرنگارانی که در آن نشست حضور داشته‌اند، تشکر کنم، گفت: فخری بارها تأکید کرده است که مطالب مطرح شده از جانب من را بازگو کنید.

هیاهو تاثیری در برنامه‌ریزی ندارد

ازهاری با اشاره به اینکه انتظار داریم صحبت‌های این جلسه نیز در نهایت صداقت منعکس شود، تصریح کرد: آنهایی که با برنامه‌ریزی آشنایی دارند می‌دانند با هیاهو اتفاقی نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه امروز 21 سال از فعالیت من در حوزه‌های مختلف استان سپری می‌شود، گفت: در این دورانی که با تغییر دولت و به تبع آن تغییر مدیران همراه است، برخی زود "هول" می‌شوند.

ازهاری با بیان اینکه نمی‌دانم آیا اینگونه صحبت‌ها به دلیل حفظ موقعیت افراد است یا خیر گفت: برخی گذشته خود را فراموش کرده و همه چیز را نفی می‌کنند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان با بیان اینکه این صحبت‌ها در این مقطع زمانی طبیعی است، گفت: انشا‌الله ایشان به سمت وزارت برسد اما نباید اینگونه برخورد کند.

ازهاری گفت: اگر هدف فرماندار سقز مطرح کردن مشکلات و گرفتاری‌های این شهر بود اقدام مطلوبی به شمار می‌رفت.

وی با انتقاد از اینکه آن نشست در واقع به جلسه ارزیابی عملکرد مدیران تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: ارزیابی عملکرد مدیران ساز و کار و محل مناسب خود را دارد و اینگونه جلسات جای این کار نیست.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان با بیان اینکه فرماندار سقز باید به عنایات ویژه استاندار کردستان به شهرستان سقز اشاره می‌کرد گفت: از سال 89 بیش از چند صد میلیارد تومان اعتبار عمرانی و تسهیلات به منظور رشد و آبادانی سقز به این شهرستان تزریق شده است.

ازهاری افزود: در پروژه‌های مختلف و با پیگیری استاندار مبلغ 19 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبارات عمران شهری خارج از بودجه به شهرستان سقز اختصاص یافته است.

وی گفت: تعطیلی بازارچه سیف سقز در زمان مدیریت فعلی شهرستان صورت گرفته است و مسئولین باید پاسخ دهند چه اقدام عملی برای بازگشایی این بازارچه صورت داده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان به مشکلات مرتبط با زمین چمن مصنوعی سقز، کارخانه سیمان و فروش اوراق مشارکت در شهرستان سقز اشاره کرد و افزود: مسئولان این شهرستان باید نسبت به تمامی این مسائل پاسخگو باشد.

وی همچنین گفت: دانشکده منابع طبیعی سقز نیز که جزو مصوبات دولت است، تاکنون اجرایی نشده در صورتی که مشابه آن در شهرستان‌های دیگر از پیشرفت مناسبی برخوردار شده‌ است.

ازهاری افزود: فرماندار سقز در جایی گفته است چوب لای چرخ ما می‌گذارند و نمی‌گذارند ما کار کنیم اما ظاهراً وی دایه دلسوزتر از مادر شده است و انگار فقط او برای رضای خدا کار می‌کند.

وی اظهار کرد: براساس بند الف ماده 178 قانون برنامه پنجم توسعه، شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها بالاترین مرجع تصمیم‌گیری و هماهنگی و نظارت در امور برنامه‌ریزی و بودجه استان‌هاست که در چارچوب برنامه‌ها و سیاست‌ها و خط‌مشی‌های کلان کشور به ریاست استاندار تشکیل شده است.

ازهاری تصریح کرد: به استناد بند الف ماده 179 قانون برنامه پنجم توسعه و ماده 49 قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت، توزیع اعتبارات عمرانی بین شهرستان‌های استان یکی از وظایف شورای برنامه‌ریزی است که به استناد همین مواد قانونی سازمان مدیریت برنامه‌ریزی سابق و معاون برنامه‌ریزی فعلی به عنوان دبیر و نایب رئیس آن بنا به ماهیت کار این حوزه که در واقع توسعه همه‌جانبه استان است توجه به تمامی بخش‌ها و توسعه متوازن آنها با رعایت اصول و ضوابط قانونی ابلاغی توسط مراجع ذیصلاح و پاسخگویی به مراجع ذیربط پیشنهاد توزیع اعتبارات را به شورا می‌دهد و در نهایت شوراست که تصمیم‌گیری و تصویب می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان یادآور شد: تصمیمات شورا قانونی و لازم‌الاجراست و پس از تصویب مواد پیشنهادی، دیگر فرد و یا حوزه مطرح نیست و کسی حق ندارد بدون دلیل با تهمت‌زدن‌های ناروا و طرح برخی مباحث بی‌پایه و اساس حوزه‌ای را متهم کند.

وی گفت: در واقع اظهارات فرماندار سقز به نوعی توهین به جایگاه شورای برنامه‌ریزی استان است که خوشبختانه تمامی مصوبات با هماهنگی ریاست شورا عملیاتی شده و تحت فشار و هجمه کسی خارج از چارچوب مصوبات عمل نکرده‌ایم.

ازهاری گفت: اعضای شورا استحضار دارند که شاخص‌های مورد عمل در توزیع اعتبارات عمرانی شهرستان‌ها در جلسات قبل به طور کامل بررسی شد و براساس اصول علمی و کارشناسی به تصویب شورای برنامه‌ریزی استان رسیده است.

وی در پایان با اشاره مجدد به تلاش‌های تمامی دست‌اندرکاران و مدیران استان اظهار کرد: تمامی مدیران و مسئولان برای رضای خداوند کار می‌کنند.

انتهای پیام/79012/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول