اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد حوزه و دانشگاه:

«غدیر» در ولی‌فقیه تجلی می‌یابد/محدودکنندگان ولایت را درک نکرده‌اند

یک استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه امروز غدیر در ولی‌فقیه تجلی می‌یابد، گفت: اگر کسی جریان ولایت را در زمان امام محدود کند، معلوم می‌شود ولایت را درک نکرده است.

«غدیر» در ولی‌فقیه تجلی می‌یابد/محدودکنندگان ولایت را درک نکرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام عباسعلی وحیدی چهارشنبه شب در جشن غدیرانه در علقمه کاشان، اظهار داشت: ولایتی که بر پایه و اساس دین خدا است، دارای دو بعد است که یک بعد آن امام بوده که وظیفه رهبری و مشخص کردن مسیر و امر به معروف و نهی از منکر را برعهده دارد و بعد دیگر ولایت را عنصری به نام مردم تشکیل می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی رکن رکین ولایت می‌تواند مؤثر باشد که مردم به عنوان طرف دیگر این رکن به وظیفه خود عمل کنند و در مسیر ولایت گام بردارند در غیر این صورت، مانند نمازی می‌ماند که در عربستان خوانده می‌شود به این معنا که نماز و عبادت هست اما به دلیل نداشتن ولایت اثری ندارد و خنثی است.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امام تمام زندگی خود را حتی جان خویش را برای هدایت مردم گذاشته و مردم نیز که رکن دیگر ولایت هستند باید عمل به وظیفه کنند، در غیر این صورت مانند نسخه‌ای می‌ماند که پزشک نوشته است، اما به آن عمل نمی‌شود و بیمار در مسیر بهبودی قرار نمی‌گیرد.

وحیدی یکی از مشکلات امروز جامعه را بی‌توجهی به وظایف افراد در مقابل ولایت عنوان کرد و گفت: اگر می‌خواهیم به هدف و تکامل برسیم، باید بدانیم ولایت‌مداری به شعار و حرف نیست، بلکه ولایت‌مداری در عمل تحقق می‌یابد.

وحیدی خاطرنشان کرد: اگر عمل به ولایت در جامعه وجود داشت امروز برخی از ناهنجاری‌ها، هنجارشکنی‌ها، بی‌حجابی‌ها، بدحجابی‌ها و بی‌توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر به این گستردگی وجود نداشت.

این استاد حوزه و دانشگاه، ولایت و مردم را مانند دو بال پرنده مکمل و لازم و ملزوم یکدیگر دانست و گفت: چگونه می‌توان خود را ولایت‌مدار بدانیم، اما عمل به ولایت نکنیم.

وی افزود: افرادی که داعیه ولایت‌مداری دارند باید در عمل نیز ثابت کنند از این ویژگی به صورت واقعی برخوردار هستند و کاری نمی‌کنند که بر خلاف ولایت باشد.

وحیدی در ادامه با اشاره به این که در زمان حاضر نیز به ظاهر از ولایت حمایت و جانبداری می‌شود اما در عمل بر خلاف منویات رهبر معظم انقلاب عمل می‌شود، ابراز داشت: چهره‌های نفاق را بشناسید و فریب ظواهر آنان را نخورید.

این استاد حوزه دانشگاه گفت: افرادی که در مسیر ولایت و غدیر حرکت می کنند، باید بیدار و هوشیار باشند و چهره‌های نفاق را بشناسند تا بتوانند ادعا کنند ولایتمدار و در خط ولایت قراردارند.

به گفته وی، غدیر جریانی است که تا قیامت ادامه دارد و اگر کسی آن را درک نکند از تشیع فاصله گرفته چرا که مکتب تشیع یک مکتب زنده و پوینده است.

وحیدی با اشاره به اینکه امروز غدیر در ولی‌فقیه تجلی می‌یابد، بیان داشت: اگر کسی جریان ولایت را در زمان امام محدود کند، معلوم می‌شود ولایت را درک نکرده است.

وی متذکر شد: ولایتی که امروز تکلیف ما را روشن می‌کند، همان وظیفه‌ای است که هر شخصی قرار گرفته در مسیر غدیر و خط ولایت آن را درک می‌کند.

انتهای پیام/2406/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول