اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت عید غدیر

طلاب علوم دینی شیروان به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند‌

طی آیینی طلاب علوم دینی حوزه آیت الله حکیم شیروان به مناسبت عید غدیر به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.

طلاب علوم دینی شیروان به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان همزمان با دهه امامت و ولایت و مصادف با شب عید سعید غدیر خم در مراسمی که با حضور مسئولان اقشار مختلف مردم و طلاب حوزه‌های علمیه آیت الله حکیم و مکتب الزهرا در محل مسجد جامع شیروان برگزار شد 12 تن از طلاب حوزه آیت الله حکیم (آقایان) به لباس مقدس روحانیت و عمامه گذاری ملبس شدند.

در این آیین مدیر حوزه علمیه آیت الله حکیم شیروان گفت: عمامه گذاری و لباس پوشیدن سربازان امام زمان که همانا شرف انسان تشبه به دستور خداوند است و از بارزترین مصادیق، شباهت در ظاهر، سیره و روش پیامبر خداوند می‌باشد، سالیان متمادی است لباس روحانیت در میان مسلمین مشهور بوده و این لباس همواره لباس پاسداری از حریم دین و دیانت است.

حجت‌الاسلام ابراهیم طاهریان افزود: امروز بزرگترین افتخار برای طالبان علوم دینی ملبس به لباس پیامبر است که همانا لباس انبیاء و اولیای الهی بوده است.

طاهریان درباره عظمت غدیر گفت: غدیر زیر ساخت فرهنگ عاشورایی و حسینی و استوانه محکمی برای تحقق آرمان ولایی در جامعه اسلامی است زیرا دشمنان اسلام در طول تاریخ به دنبال تضعیف فرهنگ روحانیت فرهنگ دینی به خصوص فرهنگ اهل بیت (ع) بوده‌اند.

مدیر حوزه علمیه آیت الله حکیم یادآور شد: غدیر نقطه پرگار دایره انسانیت و محور ترسیم شده برای حرکت همه انسان‌ها است.وی گفت ولایت عنصری است که در رسالت ارزش اساسی به شمار می‌آید و بعد از رسالت راه آن را ادامه می‌دهد.

این استاد با اشاره به اینکه امامت مهم‌ترین پیام غدیر است تاکید کرد: این مناسبت مهم شکوه تاریخ، تمامیت اسلام و جان مایه اعتلای بشریت است.

به گفته وی غدیر، ولایت اهل بیت است و این موضوع اختصاص به شیعه ندارد بلکه طبق اشاره قرآن، مودت اهل بیت واجب الهی است.

مدیر حوزه علمیه آیت الله حکیم گفت: در طراحی اسلام شخصیت حضرت علی و ائمه معصومین جزو پایه‌های اصلی است و خدمت به پیامبر و قرآن نقطه اساسی این محور است.

در این آیین معنوی و روحانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت با خواندن اشعاری در منقبت امام آزادگان اوصاف و سجایای شخصیتی امام علی (ع) برای مردم بیان کردند.

در حوزه علمیه آیت الله حکیم شیروان 82 طلبه زیر نظر 8 استاد آموزش‌های علوم دینی را فرا می‌گیرند.

به گزارش فارس، شیروان 2 حوزه علمیه دارد.

انتهای پیام/63002/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول