اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری:

غصب مسجد اول مسلمین به دلیل فراموشی غدیر است

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: اگر غدیر در جامعه جاری بود و آنچه رسول اکرم(ص) آن را ابلاغ کرد حاکم می‌شد،‌ امروز دو میلیون یهودی نمی‌توانستند قبله اول مسلمانان را غصب کنند.

غصب مسجد اول مسلمین به دلیل فراموشی غدیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در نشست کارکنان دفتر مقام معظم رهبری که در شبستان نجمه‌خاتون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار شد، با اشاره به اینکه خداوند ابلاغ ولایت علی‌ علیه‌السلام را مساوی با 23 سال تلاش شبانه‌روزی پیامبر در نشر اسلام قرار داده بود، گفت: اهمیت ولایت و رهبری جامعه اسلامی به اندازه‌ای بود که اگر پیامبر(س) این پیام خداوند را ابلاغ نمی‌کرد خط بطلانی بر 23 سال تبلیغ خود می‌کشید.

وی با مطرح کردن این پرسش که مگر مناقب و فضائل علی علیه‌السلام در دوران 23 سال تبلیغ پیامبر کم بیان شده بود، گفت: پیامبر اسلام(ص) بارها فضائل و مناقب امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام را بیان کرده بودند و مردم نسبت به آن بیاطلاع‌ نبودند؛ آنچه در غدیر مطرح شد، مسئله امامت و ولایت بود که برای مردم ابلاغ نشده بود.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری ولایت علی علیه‌السلام را استمرار رسالت پیامبر(ص) دانست و گفت: پیامبر(ص) موظف به نظام‌سازی جامعه اسلامی شد و اهمیت آن به اندازه‌ای بود که عدم ابلاغ آن، عدم ابلاغ رسالت بود.

وی با بیان اینکه رسول اکرم(ص) تمدنی بزرگ در عربستان ایجاد کرد که دو امپراطوری بزرگ روم و ایران را نابود کرد، گفت: متأسفانه غدیر به فراموشی سپرده شده و در ثقیفه مهجور شد. اگر غدیر در جامعه جاری بود و آنچه رسول اکرم(ص) آن را ابلاغ کرد حاکم می‌شد،‌ امروز دو میلیون یهودی نمی‌توانستند قبله اول مسلمانان را غصب کنند.

مروی به حاکم شدن شعاعی از غدیر در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی برگرفته از غدیر خم است که در آن ولایت و امامت مسلمانان حاکم شد؛ این عظمتی بزرگ و افتخاری در جهان است.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری افزود: امروز به برکت غدیر و انقلاب، جمهوری اسلامی ایران کشوری تأثیرگذار در مسائل جهانی است و مواضع رهبری نیز دغدغه‌ای بزرگ برای سیاست‌مداران جهان است این در حالی بود که در گذشته کشورهای استکباری در کوچک‌ترین مسائل داخلی ایران، تعیین تکلیف می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: باید قدر این نعمت را بدانیم که آنچه پیامبر(ص) در غدیرخم بیان داشتند را مورد توجه قرار دادیم.

مروی همچنین به ضرورت توجه به خطبه غدیر و ترویج آموزه‌های آن در میان مردم اشاره کرد و گفت: ای کاش خطبه غدیر از نظر محتوا، فرهنگ و پیام در جامعه ما بیشتر نفوذ می‌یافت ولی متأسفانه این خطبه در جامعه ما مهجور مانده است.

انتهای پیام/2258/س/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول