اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

تنها حزب خدا بر گرد ولایت جمع می‌شود

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر پرهیز جامع از رفتارهای حزبی و گروهی گفت: در اسلام تنها یک حزب وجود دارد و آن حزب خداست که بر گرد ولایت جمع می‌شوند.

تنها حزب خدا بر گرد ولایت جمع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان آیت‌الله عبدالنبی نمازی ظهر امروز در دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان اظهار داشت: آنهایی که ولی فقیه را مخالف با دموکراسی و آزادی می دانند و بر ما اشکال وارد می‌کنند برای خود چه حقوقی قائلند که علیرغم مخالفت سازمان ملل به کشوهایی چون افغانستان، سوریه و عراق حمله می‌کنند و بسیاری را به خاک و خون می‌کشند.

وی با اشاره به فاسق و فاجر بودن ولی امر آمریکا افزود: ولی امر استکبار برای خود جایگاهی در حد الوهیت تعریف کرده در حالیکه ما برای ولی فقیه چنین مرتبه‌ای قائل نیستیم و امر ولی فقیه عادل را در امور عامه کشور لازم‌الاجرا می‌دانیم.

امام جمعه کاشان با تأکید بر لزوم حرکت و تسلیم آحاد مردم بر مسیر اوامر، تدابیر و هدایت ولایت افزود: اتفاقات و انحرافاتی که از صدر اسلام تاکنون بر امت اسلامی واقع شده نتیجه حرکت نکردن مسلمین در مسیر ولایت است.

وی از ولایت به عنوان ضرورت جامعه نام برد و تصریح کرد: ولایت حقیقتی غیر قابل انکار بوده و قبل از آنکه تشریعی باشد تکوینی است و در واقع نظام آفرینش بدون ولایت اداره نمی‌شود.

وی از نبوت به عنوان عامل تولید و از ولایت به عنوان عامل بقای اسلام نام برد و خاطرنشان کرد: اگر ولایت توسط عده‌ای جاه طلب و خواهان پست و مقام دنیوی منزوی گردد نتیجه‌ای جز ذلت جامعه به همراه ندارد.

به گفته وی ایجاد حکومتی مبتنی بر ولایت ائمه (ع) و در ادامه و در طول ولی فقیه در ایران موجب گردیده جمهوری اسلامی با عزت تمام به عنوان تنها صدا در برابر استکبار و استعمار بلند شود.

نمازی علت ناراحتی استکبار از ایران را در ایستادگی جمهوری اسلامی در برابر زیاده‌خواهی آن‌ها دانست و بر لزوم حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی تأکید کرد.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز وظیفه آحاد ملت است که دستاوردهایی که از امام و شهدا به آنها ارث رسیده را پاسداری کرده و با تلاش و مجاهدت ثابت کنند که اسلام می‌تواند جامعه بشری را اداره کند.

وی تنها راه سلامت، امنیت و عزت بشر را در گرو اجرای صحیح، دقیق، کامل و جامع‌ اسلام ناب نبوی ذکر کرد.

امام جمعه کاشان با تأکید بر پرهیز جامع از رفتارهای حزبی و گروهی بیان داشت: در اسلام تنها یک حزب وجود دارد و آن حزب خداست که بر گرد ولایت جمع می‌شوند.

به گفته وی احزاب باید بر محور قانون اساسی، ولایت فقیه و خدمت به کشور و اسلام حرکت کرده و به دنبال باج خواهی نباشند که در غیر اینصورت خطر و تهدید به شمار می‌روند و مشکلاتی که در انتخابات با آن مواجه می‌شویم ناشی از این امر است.

وی با اشاره به لزوم پرهیز از بازی‌های سیاسی یادآور شد: در شرایطی که کشورهای هم مرز ما در آتش و خون است باید از بحث‌های بی‌ارزش دوری کرده و دشمنان خارجی انگیزه افتخار و انسجام ملت شوند.

انتهای پیام/2406/ط40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول