اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گره استاندار آذربایجان‌شرقی هر روز کورتر از دیروز

نمایندگان با گزینه‌های وزارت کشور مخالفت نکرده‌اند/ دولت تردید دارد

نمایندگان آذربایجان‌شرقی با هیچ کدام از گزینه‌های مطرح شده از سوی وزارت کشور برای سکانداری آذربایجان شرقی مخالفت نکرده‌اند.

نمایندگان با گزینه‌های وزارت کشور مخالفت نکرده‌اند/ دولت تردید دارد

محمداسماعیل سعیدی رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: نمایندگان آذربایجان‌شرقی با هیچ کدام از گزینه‌های مطرح شده از سوی دولت و وزارت کشور برای استانداری آذربایجان‌شرقی مخالف نیستند.

وی افزود: برخی محافل دولتی اخیراً موضوعاتی در رابطه با مخالفت نمایندگان آذربایجان‌شرقی با گزینه‌های مطرح شده برای سکانداری آذربایجان‌شرقی و مشخصا آقای مهرعلیزاده مطرح کرده‌اند که این ادعاها قویا تکذیب می‌شود.

مجمع نمایندگان صرفا نظر مشورتی می‌دهد/ تاکنون مجمع در قبال گزینه‌هایی معرفی شده از سوی وزارت کشور مخالفتی نداشته است

وی با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی صرفا می‌تواند نظر مشورتی به دولت برای انتخاب استاندار ارائه دهد، گفت: نمایندگان نیز بر این اصل واقف بوده و تاکنون به هیچ عنوان در قبال گزینه‌هایی که از سوی وزارت کشور اعلام شده نظر مخالفی نداشته است.

تشکیل مجمع نمایندگان در مجلس

سعیدی از کسب نظر سایر نمایندگان در این رابطه خبر داد و گفت: امروز در حاشیه جلسه مجلس رایزنی با نمایندگان و کسب نظرات آنان در رابطه با موارد یاد شده اخذ و از طریق معاون پارلمانی رئیس جمهور به مجموعه دولت انتقال یافت که نمایندگان با هر گزینه‌ای که وزارت کشور برای این سمت انتخاب کند موافق هستند.

دولت همچنان تردید دارد

نماینده مردم، تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی دوباره بر تردید موجود در دولت در رابطه با تعیین سکاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: عواملی در بدنه دولت و وزارت کشور مانع انتخاب فردی شایسته برای این سمت هستند و دولت باید در مقابل این موانع عکس‌العمل نشان دهد.

وی بهترین عکس‌العمل دولت را انتخاب فردی دارای تخصص و قابلیت برای استانداری آذربایجان شرقی در اسرع وقت دانست و گفت: دولت موضوع سکانداری آذربایجان‌شرقی را به گره گوری تبدیل کرده که بر اساس خواسته عامه و خواص مردم استان آذربایجان‌شرقی هر چه سریع‌تر باید برای باز کردن آن اقدام نماید.

سعیدی مطرح شدن موضوع استانداری آذربایجان‌شرقی در جلسه امروز هیئت دولت را بعید اعلام کرد.

تاکنون چند‌ نفر از فیلتر نمایندگان و وزارت کشور برای کلیددار شدن آذربایجان‌شرقی گذشته‌اند که هر کدام به نحوی از جمله گرفتن حکمی در بدنه دولت از جمع کاندیداها خارج شده‌اند و اکنون با چراغ روشن در حال گشتن به دنبال استانداری برای آذربایجان‌شرقی هستیم.

وزارت کشور و در رأس آن دولت یازدهم باید مصلحت مردم و استان را بر هر سهم‌خواهی ترجیح دهند و این خواسته مردم استان است که سریعاً با انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی صدای سوت قطار تحولات دولت یازدهم در این استان نیز شنیده شود.

مردم آذربایجان‌شرقی دو ماهی است که روزهای یکشنبه و چهارشنبه وقتی خورشید طلوع می‌کند همه گوش به زنگ هستند تا ببینند که کلید روحانی چه کسی را به عنوان دوازدهمین استاندار آذربایجان‌شرقی از صندوقچه دولت یازدهم بیرون می‌آورد، اما این امر در هفته‌های گذشته با وجود قول‌‌های داده شده از سوی مسئولان تحقق نیافته و همچنان به هفته آینده موکول شده است، به‌طوری که می‌رود روزهای یکشنبه و چهارشنبه برای مردم آذربایجان به روزهای بیم و امید تبدیل شود.

خطه آذربایجان در تاریخ معاصر، بزرگانی چون امیرکبیر و قائم مقام فراهانی را به خود دیده است و با آغاز دولت تدبیر و امید مردم آن همچنان منتظرند تا ببینند که کلید روحانی چه کسی را به عنوان دوازدهمین استاندار آذربایجان‌شرقی از صندوقچه دولت یازدهم بیرون می‌آورد.

انتهای پیام/60001/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول