اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

شانزدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در 184 مدرسه کاشمر برگزار شد

همزمان با سراسر کشور شانزدهمین دوره انتخابات دانش‌آموزی در 184 مدرسه روستایی و شهری کاشمر برگزار شد.

شانزدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در 184 مدرسه کاشمر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، رضا محمدی ظهر امروز در آیین آغاز این دوره از انتخابات در دبیرستان دخترانه دوره دوم فرزانگان این شهر، با اشاره به نقش تاثیرگذار دانش‌آموزان در مشارکت در فعالیت‌ها و برنامه‌هایی که در مدارس برگزار می‌شود، اظهار داشت: این دوره از انتخابات در تمامی مدارس و مقاطع تحصیلی در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

سرپرست اداره آموزش و پرورش کاشمر بیان داشت: در این دوره از انتخابات تعداد 3 هزار و 99 دانش‌آموز دختر و پسر در مقاطع مختلف تحصیلی در مدت یک هفته زمان برگزاری انتخابات در مدرسه خود نسبت به معرفی و ارائه برنامه و راهکارهای خود در راستای بهبود وضعیت مدرسه و فراهم کردن امکانات برای دانش‌آموزان اقدام کردند.

وی ادامه داد: پس از پایان انتخابات و شمارش آرا اعضای اصلی و علی‌البدل شورای دانش‌آموزی هر مدرسه مشخص می‌شود.

امام جمعه کاشمر نیز با اشاره به برگزاری انتخابات مختلف در جامعه گفت: انتخاب یک امر ضروری است که انسان می‌تواند به وسیله آن به استقلال فکری دست پیدا کند.

حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی با تاکید بر اینکه انتخاب نقش مهمی در تعیین سرنوشت فرد در زندگی، مدرسه و جامعه دارد، اظهار داشت: باید تلاش کنیم با شعور و قدرت، فکری سیاسی که پیدا می‌کنیم با انتخاب فرد اصلح در تعیین سرنوشت جامعه سهیم باشیم.

وی خطاب به دانش‌آموزان یادآور شد: ما در شهری زندگی می‌کنیم که مدفن شهید آیت‌الله مدرس است لذا باید جمله معروف این عالم مجاهد که فرموده «سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ما است» را عینیت بخشیده و تلاش کنیم دین و سیاست را همیشه در کنار یکدیگر داشته باشیم.

امام جمعه کاشمر با بیان اینکه انسان و اموری که با آنها سر و کار دارد دو دسته‌اند، خاطر نشان کرد: یکی از این امور، کارهایی است که مربوط به خود فرد است از قبیل لباس پوشیدن، غذا، استراحت و دیگری، اموری است که در جامعه بر عهده دارد؛ بنابراین، این گروه باید بحث انتخاب و انتخابات را در سرلوحه کار خود داشته باشد تا بتواند شرایط خوبی برای زندگی فراهم کند.

به گفته وی، اما اموری از قبیل نماز، روزه، حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و سایر مسایل معنوی و احکام دین مربوط به خداوند است که انتخاباتی نیست.

یعقوبی با تبریک فرا رسیدن عید ولایت و امامت خاطر نشان کرد: غدیر از جمله امور الهی است که خداوند به پیامبر اسلام فرمود هر آنچه را که به تو گفتیم برای مردم نیز بازگو کن.

انتهای پیام/2202/ل40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول