اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور:

موقوفه‌ای برای ازدواج در نیشابور وجود ندارد

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور گفت: متاسفانه در نیشابور موقوفه‌ای برای ازدواج نداریم در حالی که مردم می‌توانند اموالی را برای ازدواج افراد نیازمند وقف کنند.

موقوفه‌ای برای ازدواج در نیشابور وجود ندارد

حجت‌الاسلام محمد ذاکری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور با اشاره به اجرای طرح پیوندهای آسمانی در سالگرد ازدواج مبارک حضرت امام علی(ع) و فاطمه زهرا(س) از سوی اداره‌کل اوقاف استان در گنبد خشتی مشهد، اظهار داشت: 35 نفر در خراسان رضوی و 80 نفر در کل کشور در این روز مبارک از محل موقوفات به خانه بخت رفتند.

وی در ادامه بیان داشت: وقف‌نامه یک موقوفه قدیمی مربوط به 109 سال پیش از سوی یکی از مسئولین کشور به این اداره تحویل شد.

این مقام مسئول محلی نیشابور عنوان کرد: موقوفه مذکور از سوی مرحوم محمدتقی رئیس‌التجار نیشابور در سال 1333 هجری قمری وقف شده است.

ذاکری ادامه داد: 24 باب دکان، یک باب منزل مسکونی، یک ربع کاروانسرا و چندین رقبه دیگر مربوط به این موقوفه در مسیر خیابان امام خمینی برای موضوع برگزاری مجالس مذهبی وقف شده که با توجه به تعریض خیابان‌ها با استفاده از نقشه‌های هوایی و اسناد اداره ثبت اسناد و املاک نیشابور در حال شناسایی و جانمایی آن هستیم.

وی با بیان اینکه اعتماد مردم باید بزرگ‌ترین سرمایه اوقاف باشد، یادآور شد:  وقف‌نامه‌هایی وجود دارد که اعتمادسازی‌های جدید، سبب شده تحویل اداره اوقاف نیشابور شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور با اشاره به اینکه حق وقف با گذر زمان از بین نمی‌رود از دستگاه‌های مختلف اجرایی خواست کمک کنند تا موقوفات احیا شود.

ذاکری با تاکید بر اینکه سرمایه‌های مرده موقوفات در حال احیا هستند، اظهار امیدواری کرد: مستاجران با پرداخت اجاره‌بهای واقعی، حق واقف و نیات وقف را به جا آورند که در غیر این صورت خود را مدیون کرده‌اند.

وی همچنین گفت: طرح مهر تندرستی در این اداره با هدف ساماندهی اجرای نیات واقفان برای امور سلامت مردم در حال پیگیری است.

انتهای پیام/2202/ر20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول