اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تبریز:

مهم‌ترین آفت شورایی‌ها ورود به مسایل سیاسی است

فرماندار تبریز با بیان اینکه ورود به مسائل سیاسی از مهم‌ترین آفات شوراهای اسلامی شهر و روستا است، گفت: شوراهای اسلامی در تدوین برنامه‌های جامع فرهنگی و اجتماعی پیشگام باشند.

مهم‌ترین آفت شورایی‌ها ورود به مسایل سیاسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمود چمنی صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به این مطلب که شوراهای اسلامی در تدوین برنامه‌های جامع فرهنگی و اجتماعی پیشگام باشند، اظهار کرد: زیرساخت‌های فرهنگی و محتواسازی خدمات اجتماعی در رأس برنامه‌های کاری این دور از شوراهای اسلامی باید محسوب شود.

وی افزود: تسلط به علم مدیریت شهری از مهم‌ترین ملزومات موفقیت شوراهای اسلامی شهر و روستا به شمار می‌رود و بر همین اساس تجربه و تخصص زمینه تحقق اهداف کلانشهری در قالب چشم‌اندازهای ترسیم شده، محسوب می‌شود.

چمنی یادآور شد: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید با آگاهی کامل از بافت شهری و نیازمندی‌های شهروندان نسبت به تصویب قوانین لازم اقدام کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اصل ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، نشان‌دهنده اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه متنوع فکرها، مشورت‌ها و دیدگاه‌ها در اداره امور کشور است و این موضوع، نقطه مقابل نظام‌های ارتجاعی و استبدادی است.

چمنی همچنین پیوند شوراها با حرکت‌‌های مردمی را پیوندی مبارک و برای حل مشکلات توصیف کرد و اعلام داشت: شوراها نماد دموکراسی واقعی در این کشور و حقیقت غیرقابل انکار در پیگیری مطالبات و خواسته‌های مردم است.

فرماندار تبریز با اشاره به اینکه تعریف منابع درآمدی پایدار برای شهرداری‌ها زمینه رشد و ارتقای خدمت‌رسانی به مردم را فراهم می‌کند، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مسایلی که باید در دستور کار شوراهای اسلامی شهر و روستا باشد بحث تدوین منابع درآمدی مناسب به شیوه‌های مختلف برای شهرداری‌ها است که زمینه تحقق توسعه پایدار شهری را مهیا می‌کند.

وی در بخش دیگری از مطالب خود با اشاره به اینکه بودجه‌بندی سالانه شهرداری‌ها باید مطابق با نیازهای جامع شهری باشد، افزود: مقوله فرهنگ به عنوان یک موضوع زیربنایی برای دستیابی به پیشرفت در حوزه‌های مختلف مطرح است و شوراهای اسلامی شهر و روستا باید بر اساس قانون در این راستا تلاش کنند.

چمنی با اشاره به اینکه ورود به مسائل سیاسی از مهم‌ترین آفات شوراهای اسلامی شهر و روستا است، تصریح کرد: بر اساس قانون، قانون‌گذاری و نظارت در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جزو مهم‌ترین وظایف شوراها است و مسائل سیاسی به هیچ عنوان در حوزه شوراها جایگاهی ندارد.

چمنی گفت: همچنین با وجود قوانین مصوب در رابطه با شرح وظایف شوراها در تمام عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، عملاً دایره عملکرد شوراها به حوزه شهرداری‌ها محدود شده و شوراهای اسلامی شهر عملاً از انجام بخش قابل توجهی از وظایف خود بازمانده‌اند.

وی یادآور شد: انتظار می‌رود که اعضای چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا بیش از شوراهای گذشته در برابر مردم پاسخگو باشند.  

انتهای پیام/60001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول