اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ارزآوری 33 میلیون دلار

صادرات 2653 تراکتور به خارج از کشور

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران از تولید 10 هزار دستگاه تراکتور در شش ماهه گذشته خبر داد و گفت: در این مدت 2 هزار و 653 تراکتور با ارزآوری 33 میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است.

صادرات  2653 تراکتور به خارج از کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ابوالفتح ابراهیمی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه طی 6 ماهه گذشته 10 هزار و 536 دستگاه انواع تراکتور در گروه صنعتی تراکتورسازی ایران تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شده است، اظهار کرد: این میزان تولید در مقایسه با سال قبل از رشد 5 درصدی برخوردار بوده است.

وی در تفکیک تولیدات شرکت‌های این گروه گفت: از محصولات تولیدی تراکتور 7 هزار و 811 دستگاه در تبریز، 2 هزار و 48 دستگاه در کردستان و 677 دستگاه در تراکتورسازی ارومیه از خطوط تولیدی خارج شده‌اند.

ابراهیمی از صادرات بیش از 2 هزار دستگاه تراکتور در مدت یاد شده خبر داد و گفت: طی 6 ماهه گذشته 2 هزار و 653 دستگاه انواع تراکتور به بازارهای خارجی صادر شده است.

این فعال عرصه صنعت کشور اضافه کرد: ارزی که در قبال صادرات تراکتور وارد کشور شده نزدیک به 33 میلیون دلار می‌باشد که صرفا از محل صادرات تراکتور وارد کشور شده و باید رقم صادرات از شرکت‌های اقماری از جمله ریخته‌گری، موتورسازان، بازرگانی و خدمات پس از فروش را به این رقم اضافه کرد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره رقم کل صادرات گروه صنعتی تحت مدیریتش گفت: نزدیک به 42 میلیون دلار ارزآوری کل گروه برای کشور بوده است.

ابراهیمی در تشریح ارقام ارزآوری شرکت‌های اقماری گروه تراکتورسازی گفت: ریخته‌گری با صادرات 4 هزار تن انواع قطعات ریخته به ارزش نزدیک به 6 میلیون دلاری بیشترین سهم را بعد از محصول تراکتور در ارزآوری گروه به کشور داشته است.

گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با نزدیک به 5 دهه فعالیت در زمینه تولید نه تنها تراکتور بلکه در عرصه تولید 71 نوع انواع موتور در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و خودرو، بیش از 65 هزار تن انواع قطعات ریخته از جمله قطعات پیچیده داکتیل،توپی چرخهای خودروهای سنگین، قطعه بلوک سیلندر برای انواع خودروهای تولید داخل مانند نیسان، روآ، تولید بیش از 200 هزار بلوک سیلندر خودروی 206، 300 هزار قطعه بلوک سیلندر پراید و تامین نیاز ایران خودرو در ریخته‌گری این گروه نشان از ظرفیت و قابلیت‌های بالقوه این مجموعه دارد.

انتهای پیام/60002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول