اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه دائمی شعر آیینی کشور:

آثار ضعیف در شعر آیینی بهانه‌ای برای معاندان است

مسئول دبیرخانه دائمی شعر آیینی کشور گفت: اگر قرار است مجموعه شعری به نام اهل‌بیت (ع) تولید شود باید حداقل‌ها را در آن رعایت کنیم تا بهانه به دست وهابیت ندهیم.

آثار ضعیف در شعر آیینی بهانه‌ای برای معاندان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدعلی مجاهدی صبح امروز در سیزدهمین کنگره سراسری ادبیات غدیر در سخنانی ضمن قدردانی از همکاری‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در برگزاری این گونه برنامه‌ها، به هجمه همه جانبه دشمنان قسم خورده این نظام اشاره کرد و اظهار داشت: باید دقت کنیم مبادا خودمان از درون، این شاکله شکوهمند فرهنگ شیعی را برهم بریزیم و با تولید آثاری ضعیف تمام این اعتبار را زیر سئوال ببریم.

وی با بیان این‌که شعر ولایی یکی از مهمترین زیرمجموعه‌های شعر آیینی در زبان فارسی است، تصریح کرد: شعر نبوی، شعر فاطمی، شعر بقیع، شعر عاشورا، شعر رضوی و سایر شعرهای دیگر پرآسیب‌ترین انواع شعر در قلمرو شعر ولایی هستند.

مسئول دبیرخانه دائمی شعر آیینی کشور اظهار داشت: اگر قرار است مجموعه شعری به نام اهل‌بیت (ع) تولید شود باید حداقل‌ها را در آن رعایت کنیم تا بهانه به دست وهابیت ندهیم.

در سیزدهمین کنگره سراسری ادبیات غدیر، شاعران و مداحان به اجرای شعرخوانی و مداحی در وصف اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و امیرالمومنین علی (ع) پرداختند و در پایان نیز از چند تن از شاعران آیینی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/2258/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول