اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان خبر داد

آخر هفته بارانی و برفی در گلستان

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: براساس اطلاعیه هواشناسی استان و کشور از روز پنجشنبه دوم آبان‌ماه، گلستان شاهد بارش باران در سطح استان و برف در ارتفاعات خواهد بود.

آخر هفته بارانی و برفی در گلستان

قاسم سمیعی امشب در گفت‎و‎گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار داشت: طی این مدت دمای هوای استان بین پنج تا 10 درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: این تغییرات جوی به دلیل نفوذ تدریجی سامانه بارشی و توده هوای سرد در گلستان روی خواهد داد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان خاطرنشان کرد: برآیند این تغییرات جوی علاوه بر کاهش دما، وزش باد، افزایش ابر و بارندگی توام با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

احتمال بارش برف در ارتفاعات گلستان

سمیعی تصریح کرد: این سامانه ناپایدار تا اواخر وقت روز جمعه سوم مهرماه  در استان گلستان فعال خواهد بود و سپس استان به تدریج،  آسمانی صاف تا قسمتی ابری را تجربه خواهد کرد.

وی یادآور شد: طی این مدت به علت ریزش برف در ارتفاعات و وقوع مه، اختلال در تردد جاده‎ای معابر کوهستانی استان، دور از انتظار نیست.

خروج سامانه جوی از اواخر روز جمعه

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان اضافه کرد: انتظار می‎رود با خروج سامانه بارشی از اواخر روز سه شنبه هفته آینده، وضعیت جوی استان به شرایط عادی و ثابت ماندن دما بازگردد. 

سمیعی توصیه کرد: با توجه به تغییرات جوی و کاهش دما، کشاورزان، محصولات خود را در مناطق مرتفع سردسیر برداشت کنند.

وی متذکر شد: کندوداران گلستانی نیز بهتر است که کندوهای زنبور عسل را از مناطق کوهپایه‎ای به مناطق گرم‎تر انتقال دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان برای مواجهه با حوادث احتمالی، یادآور شد: در اخطاریه و اطلاعیه‌های ارسالی بر آمادگی تمامی دستگاه‌های عملیاتی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها برای آمادگی لازم و مواجهه با حوادث احتمالی تأکید می‌شود.

سمیعی تصریح کرد: هماهنگی و تعامل مناسبی بین دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان جریان دارد و انتظار می‌رود با وجود این تعامل، مشکلی در این شرایط حادث نشود.

به گزارش فارس؛ هوای گرگان هم‌اکنون صاف و دمای هوا نیز بین 10 تا 19 درجه سانتیگراد با بالای 80 درجه رطوبت متغیر است.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هرساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی از جمله زلزله، سیل و آتش‎سوزی جنگل‎ها است.

انتهای پیام/83002/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول