اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه:

از ولی نه می‌توان جلو زد و نه می‌توان عقب ماند

مدرس حوزه علمیه با اشاره به اینکه از ولی نه می‌توان جلو زد و نه می‌توان عقب ماند، گفت: شاید در حادثه غدیر که پیامبر(ص) فرمودند کسانی که جلو رفته‌اند بازگردند و کسانی که عقب مانده‌اند بیایند، همین مسئله باشد.

از ولی نه می‌توان جلو زد و نه می‌توان عقب ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمد عباسی ظهر امروز در همایش تجلیل از خادمان غدیر در حوزه نشر ضمن تبریک عید غدیر اظهار کرد: اسلام قائل به چهار روز بعثت، غدیر، عاشورا و ظهور است.

وی افزود: اسلام قائل به دو امام است، امام علمی و امام عینی و امام علمی قرآن و امام عینی ولی است.

مدرس حوزه علمیه با اشاره به اینکه ولایت منقطع نیست ولی نبوت منقطع است، بیان کرد: غدیر روز باقی اولیای الهی است.

وی با اشاره به اینکه از ولی نمی‌توان جلو زد و نه می‌توان عقب ماند، گفت: شاید در حادثه غدیر که پیامبر(ص) فرمودند کسانی که جلو رفته‌اند بازگردند و کسانی که عقب مانده‌اند بیایند، همین مسئله باشد.

عباسی با بیان اینکه امام عینی امامی است که در هر زمانی قرآن را جلوه قرار دهد، گفت: هر کس توفیق پیوند این هدیه گران‌بها را داشته باشد، باقی می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) فرمودند که علی(ع) برادر من است، تصریح کرد: برادری نشانه یک نسبت واحد است و نشان می‌دهد که امیرالمومنین از مرتبه بالایی برخوردار است.

عضو هیئت علمی بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه با بیان اینکه این بنیاد 50 سال سابقه فعالیت دارد، گفت: امروز بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه الگویی است برای جاهایی که در مورد نهج‌البلاغه کار می‌کنند.

انتهای پیام/2258/ط20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول