اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی برخی گروه‌ها و تشکل‌های صنفی و اجتماعی صورت گرفت

واکنش به شایعه انتخاب استاندار اردبیل

تعدادی از مجامع، گروه‌ها و تشکل‌های صنفی و اجتماعی غیر‌دولتی نسبت به شایعه انتخاب یکی از لیدرهای اصلاح‌طلب به عنوان استاندار اردبیل واکنش نشان دادند.

واکنش به شایعه انتخاب استاندار اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در بیانیه‌ای که ظهر امروز از سوی بیش از هفت مجموعه و تشکل های صنفی و اجتماعی غیر‌دولتی منتشر شده و نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری فارس در اردبیل قرار گرفته است، مطالبی در خصوص شایعه انتخاب یکی از لیدرهای اصلاح‌طلب به سمت استانداری اردبیل مطرح شده که قابل تامل و دقت است.

در این بیانیه آمده است: نفس اینگونه تلاش‌ها از سوی عده‌ای تند‌رو و تشنج‌آفرین در نوع خود امری دلسرد‌کننده برای مردمی است که به امید اعتدال‌گرایی آرای خود را به دکتر روحانی تقدیم کردند تا برخوردهای افراطی در دولت‌های گذشته اتفاق نیفتد.

در این بیانیه آمده است: سابقه فعالیت افراد تند‌رویی که پیش از این در سمت‌های مختلف از خود عملکرد نشان داده‌اند بر همگان و تمامی دلسوزان نظام روشن است که نوع عملکرد چنین افراد همیشه با تنش و تندروی‌های بی‌مورد همراه بوده به طوری که این تند‌روی‌ها به حدی بوده که دولت خاتمی به دلیل ایجاد فضای ملتهب و متشنج در یکی از استان‌های آذری‌زبان وی را از سمت استانداری عزل کرده است به طوری که بر اساس افراطی‌گری‌ها که در سنگر نمایندگی مجلس شورای اسلامی در سال‌های گذشته داشته با بی‌اعتنایی مردم روبرو شده است.

در حال حاضر شایعه مطرح شدن این فرد به عنوان استاندار با این پیشینه و سابقه پرتناقض و تشنج‌آفرین به فضای کنونی استان اردبیل شوکی منفی وارد کرده و منجر به ناآرامی سیاسی در استان شده است.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: آحاد مردم و دلسوزان نظام اسلامی بر این باور هستند که ایجاد فضای آرام توام با توسعه و پیشرفت استان تنها راه ایجاد اعتماد و اطمینان به دولت تدبیر و امید است که امید است در این مورد با تدبیر عمل شده و نظر و صلاح مردم مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این واکنش‌ها در حالی از سوی مجموعه‌هایی همچون موسسه فرهنگی – هنری هویت دار‌الارشاد، مدافعان هویت شیعی آذری‌زبان‌ها، انصار‌المهدی، کانون فرهنگی – تبلیغی اردبیل مهد تشیع، جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل و اتحادیه جواهر‌فروشان اردبیل مطرح شده که ماه‌هاست موضوع انتخاب استاندار جدید اردبیل در دستور کار دولت قرار گرفته اما پروسه طولانی شدن انتخاب استاندار زمینه شایعات و برخی نگرانی‌ها را به وجود آورده که انتظار می‌رود دولت تدبیر و امید هرچه سریع‌تر در این خصوص تصمیم‌گیری مدبرانه‌ای داشته و استاندار جدید اردبیل را هرچه سریعتر انتخاب و معرفی کند.

انتهای پیام/62001/ع/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول