اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هشدار رئیس پلیس فتا قم:

افراد در عضویت WeChat مراقب باشند

رئیس پلیس فتا استان قم ضمن هشدار در خصوص عضویت افراد در WeChat گفت: نیازهای افراد به دوستی و برقراری ارتباط اجتماعی به هر شکل و عنوانی از جمله نکات مهمی است که افراد را به سمت چت روم‌ها می‌کشاند.

افراد در عضویت WeChat مراقب باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، محمد رضایی با اشاره به نرم افزار WeChat که گریبان‌گیر برخی از جوانان شده و از این طریق عکس و فیلم شخصی و خصوصی برای یکدیگر می‌فرستند، گفت: اینترنت موجب می‌شود تا فرد در ورای این فناوری بدون این‌که هویت وی فاش شود به هر کاری دست بزند.

وی گفت: عکس‌ها، فیلم‌ها، مجلات، بازی‌های کامپیوتری و ... در اینترنت ابزاری قدرتمند در تغییرات فاحش در شیوه نگرش، رفتار و آگاهی‌های جوان دارد که فرد جنسیت، طبقه اجتماعى، تحصیلات، محل زندگى، شغل، درآمد و سایر مشخصات خود را خلاف واقع شرح می‌دهد.

رضایی در ادامه با تاکید بر نظارت بیش از پیش والدین بر عملکرد و رفتارهای فرزندان خود افزود: اگر والدین در این زمینه دقت لازم را نداشته باشند، موجب ایجاد خلاهایی شده که وسایل ارتباط جمعی به سرعت آن را پر می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان قم با بیان این‌که گرایش افراد افسرده به چت روم‌ها بیشتر است، گفت: استفاده از چت روم‌ها مشکلات خانوادگی زیادی را ایجاد می‌کند، در حقیقت استفاده زیاد از اینترنت ارتباط فرد با اعضای خانواده‌اش را دچار مشکل می‌کند.

رضایی تاکید کرد: امکان چت به صورت گروهی و به اشتراک‌گذاری تصاویر و فایل‌ها با دوستان از جمله معضلاتی است که موجب انتشار تصاویر خصوصی افراد می‌شود.

وی با بیان این‌که دوستی‌های اینترنتی هرگز نمی‌توانند مانند گفت‌وگو با یک شخص واقعی باشد، هشدار داد: در صفحه‌های عضویت در سایت‌های گوناگون و مخصوصاً اتاق‌های گفت‌وگو هرگز مشخصاتی از قبیل نام، تاریخ تولد، آدرس خانه، مدرسه و هر چیزی که ممکن است از آن سوء‌استفاده شود را وارد نکنید.

رئیس پلیس فتا استان قم اظهار داشت: برخی افراد به دلیل عدم اعتماد به نفس و یا به دلایل کمبودهایی که دارند چت را بهترین محیط برای رسیدن به هدف خود می‌دانند و معمولاً به وسیله عکس‌های جذاب که جای خود قالب می‌کنند اعتماد طرف مقابل را کسب کرده و به هدف خود می‌رسند.

انتهای پیام/2258/م/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول