اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سمنان:

فرمانداران و بخشداران بر اساس برنامه حرکت کنند

استاندار سمنان گفت: پایه و اساس مدیریت در برنامه‎ریزی است و فرمانداران و بخشداران باید بر اساس برنامه حرکت کنند.

فرمانداران و بخشداران بر اساس برنامه حرکت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، محمد وکیلی در جلسه فرمانداران، بخشداران و معاونان فرمانداران که معاون سیاسی امنیتی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و مدیران دفاتر سیاسی، امنیتی و انتظامی، امور اجتماعی و روابط عمومی استانداری سمنان نیز در آن حضور داشتند، داشتن برنامه برای فرمانداران و بخشداران را ضروری برشمرد.

وی افزود: اگر ارکان مدیریت را برنامه‎ریزی بدانیم باید با برنامه حرکت کنیم و امروز که شعار دولت تدبیر و امید است باید امید و تدبیر را در هر بخش و شهرستان الگوسازی کنیم و مردم را امیدوار در صحنه نگه داریم و نیازها و مشکلات هر شهرستان را مشخص و بر اساس آن راهکارهای تأمین خواسته‎ها را برنامه‎ریزی کنیم.

وکیلی افزود: هنر مدیریت در این دوره بر اساس مدیریت بدون پول است در سطح استان شاخص‎های مهم اجتماعی، منابع و پتانسیل خوبی برای توسعه وجود دارد به خصوص در بحث گردشگری و صنعت توریسم که باید تلاش شود راهکارهای سرمایه‎گذاری در این بخش فعال شود.

وی همچنین افزود: بیشترین نگرانی در جامعه مسائل اقتصادی و مشکل معیشت مردم است باید فرهنگ کار ترویج داده شود و در سطح شهرستان‎ها فرهنگ کارآفرینی باید گسترش داده شود حدود 20 میلیون زائر و مسافر از مسیر استان سمنان عبور می‎کنند باید در جهت جذب و ارائه خدمات و تولید کار و درآمد برنامه‎ریزی داشت.

استاندار سمنان در ادامه به امکانات مختلف کشاورزی و دامپروری، حضور 120 هزار دانشجو و پتانسیل‎های مختلف استان سمنان اشاره کرد و افزود: می‎توان با برنامه‎ریزی مناسب از این امکانات و پتانسیل‎ها برای توسعه استان سمنان بهره گرفت.

وی افزود: فرمانداران و بخشداران سربازان خط مقدم وزارت کشور در مسائل مختلف و مواجهه با مردم هستند که باید با توجه به برنامه‎های دولت در جهت تحقق آن تلاش کنند و مجری سیاست‎ها و برنامه‎های دولت تدبیر و امید در سطح شهرستان‎ها باشند.

وکیلی اضافه کرد: در مدیریت‎ها به خصوص مدیریت شهری باید نگاه اقتصادی داشت و نگاه صرفاً سیاسی به نگاه اقتصادی سیاسی تبدیل شود تهدیدات و تحریم‎ها جنبه اقتصادی دارد و باید فضای اجتماعی برای فعالیت اقتصادی مهیا و آماده شود و هیچ محدودیتی برای سرمایه‎گذار نباید ایجاد شود و فضا برای رشد اقتصادی، ایجاد صنایع تبدیلی، حرکت بر اساس اسناد فرادستی و سند چشم‎انداز بسیار مهم است.

توجه به معیشت مردم، برگزاری همایش‎های استانی در شهرستان‎ها، توانمندسازی اقشار آسیب‎پذیر، توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی، تقویت احساس امنیت در جامعه، توجه به مسائل دانشجویی، توجه به مسائل کویر و چالش‎های آن، توجه به بحث تقسیمات کشوری بر اساس قوانین و مقررات، توجه به آموزش مدیران و فرمانداران و بخشداران در خصوص توسعه اقتصادی، اولویت‎بندی طرح‎های عمرانی با توجه به عملکرد اعتبارات و بهره‎برداری آن، توجه به اقتصاد شهری، توجه به ورودی‎های شهرها و زیباسازی داخل شهرها، توجه به بودجه 93 بر اساس مزیت‎ها و اولویت‎ها، تقویت نظریه‎های کارشناسانه و توجه مدیران به مسائل و مشکلات کل استان سمنان از دیگر نکاتی بود که توسط استاندار سمنان در این جلسه به آن تأکید شد.

انتهای پیام/2249/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول