اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از بهمن ماه امسال در اصفهان محقق می‌شود

طرح استفاده از دستبند و پابند الکترونیکی مخصوص زندانیان

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان گفت: از بهمن ماه امسال طرح دستبند و پابند الکترونیکی بر روی 500 زندانی اصفهان آزمایش می‌شود.

طرح استفاده از دستبند و پابند الکترونیکی مخصوص زندانیان

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، رمضان امیری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 30 درصد از زندانیان استان اصفهان در کارگاه‌های سنگ‌بری، گاوداری، خیاطی، صنایع دستی و فیروزه کاری به کار اشتغال دارند.

وی با بیان اینکه یک هزار و 400 زندانی شاغل در استان اصفهان حدود 40 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند، تصریح کرد: 10 زندان، اردوگاه و یا بازداشتگاه در سطح استان وجود دارد.

مدیر کل زندان‌های استان اصفهان با اشاره به اینکه خیرین و مسئولان استانی نگاه مثبتی به اشتغال و کار و تولید زندانیان دارند، اظهار کرد: در زندان گلپایگان یک زندانی با طراحی و سرمایه شخصی خود و کمک 40 میلیون تومانی بنیاد تعاون زندان‌های کشور موفق شده است دستگاه برش سنگ را داخل زندان تهیه کند و برای 50 نفر از زندانیان ایجاد اشتغال کند و ما در صدد هستیم از روی این دستگاه سنگ‌بری و جرثقیل انبوه سازی کنیم و در سایر زندان‌ها نیز از این دستگاه استفاده کنیم.

امیری خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم نگاه زندانی را به زندگی امیدوار کنیم و علاوه بر اینکه به اصلاح و تربیت او اقدام می‌کنیم به فکر اشتغال و کمک به خانواده او نیز باشیم.

وی همچنین به دستبند و پابند الکترونیکی زندانیان اشاره کرد و گفت: در استان تهران این طرح آغاز شده است و از بهمن ماه نیز این طرح در شهر اصفهان و روی 500 زندانی آزمایش می‌شود.

مدیر کل زندان‌های استان اصفهان با بیان اینکه زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری برای دستبند و پابند الکترونیکی زندانیان فراهم شده است، افزود: زندانیانی که جرائم سبک داشته باشند می‌توانند با استفاده از این وسیله در کارگاه و یا در محل زندگی یا کار خود حضور داشته باشند و حبس خود را هم طی کنند.

امیری تاکید کرد: 80 درصد زندانیان مواد مخدر که در زندان حسن آباد هستند برنامه کلینیک مثلثی دارند که در یک ضلع پیشگیری در ضلع دیگر رفتارهای پر خطر و در ضلع دیگر ترک اعتیاد قرار دارد و زندانیان علاوه بر متادون درمانی و مشاوره در این کلینیک می‌توانند اعتیاد به مواد مخدر را ترک کنند.

وی یادآور شد: 40 درصد از زندانیان موفق شده‌اند با حضور در کلینیک‌های مثلثی و جلسات مشاوره علاوه بر ترک اعتیاد به طور کلی سیگار را هم ترک کنند.

*اشتغال زایی 50 نفر در واحد سنگ‌بری زندان گلپایگان

در ادامه طراح سنگ بری زندان گلپایگان در گفت و گو با خبرنگار فارس بیان کرد: طراحی و اجرای این دستگاه سنگ بری طی مدت شش ماه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه هدف از ایجاد این طرح اشتغال زایی و درآمد زایی در زندان بوده است، اظهار کرد: دستگاه سنگ‌بری با هزینه 250 میلیون تومان آماده شده است و حدود 80 درصد از هزینه شخصی بوده و مابقی نیز با کمک بنیاد تعاون زندان‌ها ساخته شده است.

مسئول واحد سنگ‌بری زندان گلپایگان تاکید کرد: در مراحل بعدی این کارگاه سنگ‌بری برای 300 تا 400 نفر اشتغال زایی به وجود می‌آورد و در حال حاضر که در فاز نخست آن قرار داریم 50 نفر در این کارگاه به کار مشغول هستند.

وی تصریح کرد: سنگ گیوتینی مخصوص صادرات، کف پوش و سنگ‌های جدول گذاری از موارد استفاده این نوع سنگ است و عمده سنگ این کارگاه از سنگ معدن گلپایگان و یا جوشقان تا مین می‌شود.

این زندانی مخترع با بیان اینکه اسلب برسیمی و گیوتین تمام اتوماتیک دو ریله کاملا منحصر به فرد است، یادآور شد: این وسایل و تجهیزات را در زندان طراحی شده است که با کمک‌های مالی و معنوی مسئولان زندان امروز به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی از خیرین و مسئولان خواست با در اختیار گذاشتن بودجه کافی زندانیان را در اجرای طرح‌ها یاری کنند و زمینه اشتغال زندانیان را در زندان فراهم کنند.

انتهای پیام/ 63014/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول