اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر شیراز خبر داد

همکاری شوراهای اسلامی شهرهای شیراز، خوی و نیشابور

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از همکاری بیشتر شوراهای اسلامی سه شهر شیراز، نیشابور و خوی خبر داد.

همکاری شوراهای اسلامی شهرهای شیراز، خوی و نیشابور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غلام‌مهدی حق‌دل ظهر امروز در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه تمبر ایران، اظهار داشت: از اقداماتی که توانمندی ما را در حوزه فرهنگ نشان می‌دهد، اجرای برنامه‌های این‌چنینی بوده که بسیار ارزشمند است.

وی افزود: شورای سوم و شهرداری شیراز تفاهم‌نامه‌هایی برای همکاری با دیگر شهر‌ها از جمله خوی و نیشابور داشتند که باید گفت این سه شهر، از افتخارات فرهنگی کشور ما بوده و هرکدام بخشی از میراث علمی و مذهبی ایران را به دوش دارند.

حق‌دل بر نقاط مشترک سه شهر شیراز، نیشابور و خوی در زمینه‌های فرهنگی، مذهبی و اقتصادی تاکید کرد و از همکاری بیشتر بین شوراهای اسلامی این سه شهر، خبر داد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: سه شهر شیراز، نیشابور و خوی باید افتخارات فرهنگی خود را بازگو کنند که در این راستا همکاری بیشتر بین سه شهر لازم است.

در ادامه این جلسه، مدیرکل پست استان فارس در سخنانی بیان کرد: تمبر را سفیر فرهنگی نام‌گذاری کرده‌ایم چرا که انتقال‌دهنده آداب و تاریخ ما است.

غلامرضا نجاری اضافه کرد: ما همواره به مناسبت‌های گوناگون، تمبرهایی را چاپ و عرضه می‌کنیم تا علاقمندان در سراسر دنیا از فرهنگ ما اطلاع بیشتری کسب کنند.

وی همچنین به وجود نمایشگاه‌های تمبر در سراسر کشور اما به صورت محدود خبر داد و این نمایشگاه در شیراز را نخستین و مهم‌ترین فستیوال تمبر در کشور دانست و ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آینده فستیوال بین‌المللی تمبر در شیراز را داشته باشیم چراکه تجربه بازدید من از نمایشگاه‌های این‌چنینی در دیگر کشور‌ها حاکی از این است که تمبرهای ایرانی، علاقمندان بسیاری دارد.

به گزارش فارس، نمایشگاه آثار دستی و توانمندی‌های هنری شیراز و خوی با حضور روسای شوراهای شهر شیراز و خوی به همراه معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز حدفاصل چهارراه ادبیات و چهارراه حافظه این شهر افتتاح شد.

هنرمندان خوی با لباس محلی آذربایجان غربی به‌نام «گییم» در نمایشگاه حضور داشتند و بعد از ظهر امروز ساعت شش در باغ ملی شیراز به اجرای دست‌افشانی محلی با عنوان «یال‌لی» که نوعی آیین شاد است، می‌پردازند.

این برنامه با همکاری حوزه معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز، اداره پست فارس و مرکز اسناد و کتابخانه ملی این استان برگزار شد.

انتهای پیام/2448/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول