اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

صدور کارت بازرگانی ساماندهی شده است

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه در گذشته افرادی از کارت‌های بازرگانی تجار سوءاستفاده می‌کردند، گفت: اکنون با ساماندهی صدور کارت این مشکل تا حدود زیادی برطرف شده است.

صدور کارت بازرگانی ساماندهی شده است

محمد پورنگ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج پیرامون برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در حوزه تجارت خارجی اظهار کرد: به منظور معرفی تولیدات استانی و ملی از سال 80 برگزاری این نمایشگاه‌ها در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این مسئله سهم مؤثری در بازاریابی در کشور عراق و به‌ویژه اقلیم داشت، گفت: رویکرد برگزاری از نمایشگاه‌های اختصاصی به سمت نمایشگاه‌های بین‌المللی تغییر کرده است.

معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: در این تغییر، نمایشگاه از قالب عرضه صرف محصولات تولیدکنندگان کشور به سمت عرضه محصولات تمامی کشورها تبدیل شده است.

پورنگ با اشاره به اینکه این نمایشگاه شکل رقابتی به خود گرفته است، خاطرنشان کرد: این رقابت با حضور کشورهای خارجی در منطقه اقلیم انجام می‌شود.

وی از در دستور کار بودن برگزاری 9 نمایشگاه در منطقه اربیل عراق از ابتدای سال 92 خبر داد و گفت: 3 نمایشگاه نیز در استان سلیمانیه برگزار می‌شود.

معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در ادامه به موضوع پیله‌وران و تعاونی‌های مرزنشین پرداخت و گفت: این دو گروه با یکدیگر تفاوت اساسی دارند و به تبع آن نوع فعالیت‌های آنها نیز متفاوت است.

افزود: این تعاونی‌ها در قالب فهرست 65 قلم کالا و در سقفی ارزشی که دولت برای آن تأمین می‌کند، در طول سال اقدام به حمل کالا می‌کنند.

معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در خصوص کارت‌های بازرگانی با بیان اینکه صدور آنها تابع ضوابط و مقررات خاصی است، گفت: برخورداری از تحصیلات دیپلم به بالا، محل کسب مناسب، 3 سال سابقه تجارت و طی دوره‌های آموزشی شرایط این کار است.

پورنگ با بیان اینکه به دلیل سطح پایین تحصیلات برخی صادرکنندگان در گذشته افرادی از کارت‌های بازرگانی آنها سوء‌استفاده می‌کردند، گفت: اکنون با ساماندهی صدور کارت این مشکل تا حدود زیادی برطرف شده است.

پورنگ تصریح کرد: با توجه به شناور شدن نرخ ارز امیدواریم واحدهای تولیدی، تجار و صادرکنندگان بتوانند نقش مؤثری در توسعه صادرات و ارزآوری و در نهایت ایجاد اشتغال داشته باشند.

وی در پایان از برگزاری مراسم روز صادرات در تاریخ 12 آبان در استان کردستان خبر داد.

انتهای پیام/79012/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول