اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیارجمند:

تأسیس نمازخانه در مدارس از برکات انقلاب اسلامی است

امام جمعه بیارجمند تأسیس نمازخانه و برپایی نماز جماعت در مدارس را از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: برپایی نماز جماعت اول وقت تقویت مبانی اعتقادی دانش‎آموزان را در بر خواهد داشت.

تأسیس نمازخانه در مدارس از برکات انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‎الاسلام محمد احمدی در جلسه شورای اقامه نماز آموزش و پرورش منطقه بیارجمند افزود: برپایی نماز جماعت در مدارس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که توجه تمام مسئولان آموزش و پرورش را می‌طلبد.

وی با اشاره به آیات شریفه قرآن کریم در رابطه با اهمیت اقامه نماز جماعت اظهار داشت: نماز جماعت در نزد رسول خدا (ص) و ائمه اطهار (ع) نیز از اهمیت ویژه‎ای برخوردار بوده است.

امام جمعه بیارجمند تصریح کرد: مقام محمود که خداوند متعال در قرآن کریم به آن اشاره کرده، مقامی است که مورد غبطه همه ملائک آسمان و انبیای الهی بوده و در اثر توجه و عنایت به نماز است که به نمازگزار داده می‎شود.

احمدی اضافه کرد: این نقش نماز را در تربیت و تعالی نفس انسان می‎رساند که توجه به این فریضه می‎تواند تا چه حد انسان را در پیشگاه خداوند عزیز و سبک شمردن آن هم وی را تا چه حد زبون و خوار کند.

وی همچنین توجه مسئولان آموزش و پرورش به اهمیت اقامه نماز در مدارس، تأسیس نمازخانه‎ها و مدارس قرآنی را از برکات انقلاب اسلامی دانست و از دل‎سوزی مسئولان امر و توجه ایشان به پرورش و تهذیب نفس دانش‎آموزان در کنار پرورش قوای فکری تقدیر کرد.

امام جمعه بیارجمند همچنین بر برنامه‎ریزی دقیق مسئولان ذی‎ربط در هماهنگی با ائمه جماعات برای حضور در نماز اول وقت در مدارس منطقه تأکید کرد.

حجت‎الاسلام اسماعیل عباس‎نژاد، مسئول کانون فرهنگی تبلیغی بیارجمند نیز در این جلسه در رابطه با معرفی ائمه جماعت اعم از مبلغان و مبلغات و چگونگی برنامه‎ریزی در مدارس مطالبی را بیان کرد.

جلسه شورای اقامه نماز آموزش و پرورش منطقه بیارجمند با حضور امام جمعه بیارجمند، مسئول کانون فرهنگی تبلیغی این شهر، معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش منطقه و ائمه جماعات آموزشگاه‎های منطقه برگزار شد.

انتهای پیام/2249/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول