اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان:

روز جهانی غذا با حضور صد شرکت‌کننده از 12 استان در اصفهان برگزار شد

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان گفت: امسال همزمان با روز جهانی غذا و با حضور یکصد شرکت‌کننده 12 استان کشور این همایش برگزار شد.

روز جهانی غذا با حضور صد شرکت‌کننده از 12 استان در اصفهان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، صبح امروز در هشتمین همایش گرامیداشت روز جهانی غذا که در سالن همایش‌های استان اصفهان برگزار شد، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان در مورد برگزاری همایش، اظهار کرد: توسعه صنایع غذایی به عنوان صنعتی استراتژیک که ارتباط نزدیکی با موضوع امنیت ملی و استقلال کشورها دارد، از اهمیت خاصی در میان صنایع کشور برخوردار است.

رسول محققیان بیان کرد: این صنعت پاک و غیرآلاینده می‌تواند سهم قابل توجهی از صادرات کشور را به خود اختصاص دهد و این درحالی است که کشور ایران در زمینه محصولاتی چون پسته، زعفران، خرما و مرکبات نیز دارای مزیت‌های نسبی و رقابتی بالایی است. از این رو حضور در نمایشگاه‌های تخصصی زمینه‌ساز ارتقاء کیفی محصولات اهمیت بخشی به حقوق و نیاز مصرف‌کنندگان و شناخت بازار خواهد بود.

وی ادامه داد: یازدهمین نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی و هشتمین نمایشگاه تخصصی مواد اولیه، تجهیزات و ماشین‌آلات صنعت نان، شیرینی، شکلات و نوشیدنی‌ها امسال همزمان با روز جهانی غذا و با حضور یکصد شرکت‌کننده از دوازده استان کشور و کشورهای ایتالیا، انگلیس، چین و مالزی برگزار شده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان گفت: نمایشگاه امسال از نظر معیارهای کمی، شامل تعداد، متراژ اختصاص یافته به مشارکت‌کنندگان، نسبت به سال 91 ، 30 درصد رشد داشته که این میزان رشد در ادامه رشد 25 درصدی سال 90 محقق شده است.

وی ادامه داد: همکاری، هماهنگی و تعامل با دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و داروی این دانشگاه که از سال گذشته به منظور افزایش میزان رقابت‌پذیری و تخصص‌گرایی در دستور کار ستاد نمایشگاه قرار گرفت، تلفیق همایش روز جهانی غذا و همزمانی برپایی این همایش با نمایشگاه را به دنبال داشت که نشان از تعامل نمایشگاه‌ها با دانشگاه‌های استان دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این نمایشگاه یازدهمین دوره خود را از 20 تا 23 فروردین‌ماه سال 1393 در کوآلالامپور برگزار خواهد کرد. برگزاری پایون ایران در 10 دوره از این نمایشگاه بر عهده استان اصفهان بوده است، بنابراین انتظار می‌رود استان اصفهان به نحو شایسته‌ای در این نمایشگاه بدرخشد و با توجه به اینکه تقاضای جهانی برای محصولات حلال روز به روز در حال افزایش است و برند حلال به عنوان یک برند جهانی دیگر تنها به کشورهای مسلمان تعلق ندارد، می‌توان از این فرصت برای معرفی برندهای ایرانی به جهانیان استفاده لازم را اخذ و نظر بازدیدکنندگان سراسر جهان را به خود جلب کرد.

انتهای پیام/2301/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول