اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه ماه محرم

دومین همایش بزرگ پرچم‎داران بصیرت در دامغان برگزار شد

دومین همایش بزرگ پرچم‎داران بصیرت در آستانه فرارسیدن ایام ماه محرم با حضور مسئولان هیئت‎های مذهبی و مداحان شهرستان دامغان برگزار شد.

دومین همایش بزرگ پرچم‎داران بصیرت در دامغان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان در دومین همایش بزرگ پرچم‎داران بصیرت در حسینیه سیدالشهدا (ع) شهرستان دامغان اظهار داشت: این همایش با هدف پیدایش راهکارهای استفاده از توان‎مندی هیئت‎های مذهبی در زمینه فرهنگ‎سازی و انتقال فرهنگ به نسل جدید و شناسایی چالش‎ها و آسیب‎های مذهبی برگزار شد.

حجت‎الاسلام مصطفی تقوی با بیان اینکه شهرستان دامغان 400 هیئت مذهبی دارد، تصریح کرد: از این تعداد، 200 هیئت مذهبی فعال هستند.

وی همچنین با اشاره به اینکه 138 مداح در شهرستان دامغان سامان‎دهی شده‎اند، گفت: این امر در راستای ارائه آموزش‌های مداحی با سرفصل‎های متنوع عمومی و تخصصی، شامل آداب دعا‌خوانی، مقتل‌شناسی، ادبیات فارسی، ‌شیوه روضه‌خوانی، ‌اخلاق مداحی، ادبیات عرب و‌ تاریخ اسلام صورت گرفته است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان به نقش هیئت‎های مذهبی و مداحان را در زنده نگه‎داشتن آیین‎های ملی و مذهبی بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: هیئت‎های مذهبی سرمایه‎های نظام هستند و باید تلاش کنند که حضوری فعال و چشم‎گیر در برنامه‎ها داشته باشند.

تقوی خاطر نشان ساخت: هیئت‎های مذهبی با بهره‎گیری از ابزارها و نیروهای خود می‎توانند به مناسبت‎های ملی و مذهبی رونق بیشتری ببخشند.

وی با تأکید بر اینکه هیئت مذهبی پیش‎گام در فرهنگ‎سازی اسلامی بوده و قرآن‎محوری، مسجدمحوری و روحانی‎محوری مهم‌ترین بحث‌هایی هستند که همه مسئولان هیئت باید به آن توجه کنند، اضافه کرد: هیئت‎های مذهبی بهترین پرچم‎داران بصیرت در جامعه دینی و اسلامی هستند و باید تلاش کنند جلوی خرافات و آسیب‎ها را بگیرند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان در خاتمه گفت: یکی از برنامه‎های هیئت‎های مذهبی شهرستان در ماه محرم امسال که باید به آن بپردازند تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر است.

در این همایش همچنین حجت‎الاسلام محمد ترابی، از اساتید حوزه علمیه دامغان در مورد نقش و جایگاه هیئت‎های مذهبی و مداحان در برگزاری مناسبت‎های ملی و مذهبی و ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) مطالبی را بیان کرد.

دومین همایش بزرگ پرچم‎داران بصیرت شهرستان دامغان از سوی اداره تبلیغات اسلامی، شورای هیئت‎های مذهبی و با همکاری هیئت امنای حسینیه سیدالشهدا (ع) دامغان برگزار شد.

انتهای پیام/2249/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول