اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان صدوق:

38 هزار راس دام در صدوق علیه بروسلوز واکسینه شدند

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان صدوق از واکسیناسیون بیش از 38 هزار راس دام سبک و سنگین در شهرستان صدوق علیه بیماری بروسلوز خبر داد.

38 هزار راس دام در صدوق علیه بروسلوز واکسینه شدند

محمد صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: طرح واکسیناسیون دام‌های شهرستان صدوق علیه بیماری‌ بروسلوز به اجرا درآمد و در این طرح بیش از 3 هزار و 800 راس گاو و گوساله و 34 هزار راس گوسفند و بز علیه این بیماری واکسینه شدند.

وی افزود: این عملیات با هدف ایمن‌سازی جمعیت دامی شهرستان علیه بیماری بروسلوز و تامین بهداشت عمومی و ممانعت از ابتلای جمعیت انسانی به این بیماری توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی در سطح شهرستان صدوق به صورت رایگان انجام شده است.

صادقی، بیماری بروسلوز را به عنوان یکی از بیماری‌های پرمخاطره و مشترک بین انسان و حیوان برشمرد.

وی بیان کرد: به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری، علاوه بر اقدامات تخصصی و کارشناسی ادارات دامپزشکی از قبیل خونگیری و تست، واکسیناسیون، شناسایی و حذف دام‌های آلوده که توسط شبکه دامپزشکی صورت می‌گیرد، همکاری مردمی در رعایت نکات بهداشتی و ایمنی ضروری است.

رئیس شبکه دامپزشکی صدوق، از جمله این اقدامات به خودداری از مصرف فرآورده‌های لبنی غیرمطمئن و گوشت‌های تأیید نشده، جوشاندن شیر به مدت حداقل 20 دقیقه و استفاده از وسایل محافظتی در هنگام تماس با دام و رعایت بهداشت دامداری‌ها توسط دامداران در این میان نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

صادقی در مورد علائم این بیماری در دام و انسان یادآور شد: بروسلوز یک بیماری میکروبی است و در دام‌ها به صور مختلف از قبیل سقط جنین در پایان ماه‌های آبستنی، کاهش تولید شیر، عقیمی و نازایی و یا تاخیر فواصل بارداری بروز می‌کند.

وی ادامه داد: این بیماری در انسان با نشانه‌هایی مانند تب، لرز، بی‌قراری عمومی، دردهای منتشر در سراسر بدن، درد مفاصل به ویژه درد در ناحیه کمر، بی‌اشتهایی، خستگی و با ضعف سیستم ایمنی بدن همراه است.

انتهای پیام/2464/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول