اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورای شهر اردبیل:

اصلاح هندسی در تقاطع‌های اردبیل ضروری است

رئیس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورای شهر اردبیل گفت: اصلاح هندسی در تقاطع‌های شهر اردبیل با هدف اجرای صحیح گردش به راست برای رانندگان عبوری ضروری است.

اصلاح هندسی در تقاطع‌های اردبیل ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد اصلانیان صبح امروز در جلسه کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شهری اردبیل اظهار داشت: اگر این تقاطع‌ها درست و فنی اصلاح و مناسب‌سازی شود جلوی هر‌گونه مانع گردش به راست گرفته شده و بخشی از بار ترافیکی و مشکلات ناشی از آن برطرف می‌شود.

وی عنوان کرد‌: متناسب با اجرای این طرح‌ها و پروژه‌ها نیز باید در حوزه حمل و نقل و ساماندهی ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی در سطح شهر انجام شود تا برخی از موانع و مشکلات پیش آمده برطرف شود.

رئیس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورای شهر اردبیل با اشاره به گله‌مندی بسیاری از اهالی میدان توحید در ساماندهی این میدان گفت: ما انتظار داریم با نصب چراغ زمان‌دار و همچنین اجرای سرعت‌گیرها جلوی مشکلات ترافیکی در این مسیر گرفته شده و اهالی این منطقه بتوانند در تردد خود راحت‌تر عمل کنند.

اصلانیان از درخواست شورای ترافیک برای نصب تابلوهای توقف ممنوع در جلوی مدارس هسته مرکزی شهر و همچنین رستوران‌ها و غذاخوری‌های داخل شهر خبر داد و افزود: در این زمینه با همکاری راهنمایی و رانندگی و شهرداری اقدامات لازم و ضروری انجام می‌شود.

این مسئول در خصوص ضرورت کنترل معایب خودروها و کاهش آلودگی تصریح کرد: باید جلوی تردد خودروها با نقص فنی و بدون برچسب معاینه فنی گرفته شود تا آلودگی زیست محیطی نیز اتفاق نیفتد.

عضو شورای شهر اردبیل با بیان اینکه در برخی از مسیرها آزادسازی حرکت گردش به راست درست اجرا نشده است،ادامه داد: این امر به ایجاد بار ترافیکی و مشکلات متعدد برای رانندگان منجر شده که امیدواریم شهرداری و راهنمایی و رانندگی با اصلاح هندسی تقاطع‌ها بتواند برای گردش به راست فضای مناسب ایجاد کرده و موانع را برطرف کنند.

اصلانیان ابراز داشت: ما در کمیسیون ترافیک و حمل و نقل سعی داریم به صورت کارشناسی زمینه‌ها و بسترهای توسعه همه جانبه را در روان‌سازی ترافیک و حل مشکلات ناشی از آن فراهم کنیم و اجازه ندهیم بیش از هر زمان دیگر اردبیل در محاصره مشکلات و معضلات ترافیکی گرفتار آید.

وی تاکید کرد: ما در ساماندهی فضاهای تردد شهری باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا مردم با کمترین تاخیر و اتلاف وقت و هزینه بتوانند در محل کار و زندگی خود حاضر شوند چرا که شهر اردبیل با توجه به وضعیت کلان شهری روز به روز با حجم عظیم سنگین ترافیک و تردد روبرو است که اگر از هم اکنون برنامه‌ریزی‌های درستی در این باب صورت نگیرد قطعاً در آینده با مشکلات جدی روبرو خواهند شد.

رئیس سابق راهور استان اردبیل گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی درست دو مجموعه شهرداری و راهنمایی و رانندگی و همکاری کارشناسان ترافیک و بهره‌گیری از نظریات اعضای شورای شهر بتوانیم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که مردم گرفتار معضلات و مشکلات ترافیکی نشوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه نامه مدیرعامل شرکت فعال در حوزه تاکسی بیسیم اردبیل مبنی بر پیگیری افزایش تاکسی بیسیم‌ها تا سقف 200 دستگاه و ضرر و زیان ناشی از بی‌توجهی به این نامه در ماه‌های گذشته مطرح شد و قرار بر آن شد تا اعضای کمیسیون بعد از حضور مدیرعامل و توضیحات وی تصمیمات لازم را در این زمینه بگیرند.

انتهای پیام/62001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول