اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

تنها راه نجات زاینده‌رود دوری از بخشی‌نگری است

استاندار اصفهان، تنها راه نجات رودخانه زاینده‌رود را دوری از بخشی‌نگری‌ها و ایجاد یک نگاه ملی در این زمینه دانست.

تنها راه نجات زاینده‌رود دوری از بخشی‌نگری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رسول زرگرپور امشب در حاشیه نشست خبری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با خبرنگاران استان اصفهان گفت: برای نجات زاینده‌رود از سراب تا پایاب نیازمند ایجاد یک نگاه ملی و غیربخشی هستیم که خوشبختانه مقدمات آن در دولت ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر تنها چهار درصد از حوضه آب ریز زاینده‌رود در استان چهار محال و بختیاری قرار دارد و 96 درصد آن در حوضه آب ریز استان اصفهان است، اما فارغ از این نگاه‌ها امروز حوضه آب ریز زاینده‌رود نیازمند یک مدیریت یکپارچه است تا تصمیم نحوه تولید، توزیع و تخصیص آب تنها توسط یک مدیریت گرفته شود.

استاندار اصفهان بیان کرد: پیش از این شرکت‌های آب منطقه‌ای به شرکت‌های استانی تبدیل شدند که این موضوع اجازه می‌دهد تا اتفاقات حاشیه‌ای توسعه یابد، اما در دولت فعلی قرار شد شرکت‌های منطقه‌ای دوباره احیا و راه‌اندازی شود.

زرگرپور در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به سئوال خبرنگاری که از انتقال آب به استان‌های همجوار اصفهان انتقاد داشت، افزود: موضوع انتقال آب به دیگر استان‌ها را زیاد بزرگ نکنید، چراکه طبق قانون اولویت با آب شرب است و انتقال آب به استان‌های همجوار نیز بر همین اساس بوده است.

* عوارض آلاینده‌ها در راستای طرح‌های زیست محیطی باشد

استاندار اصفهان در تشریح وضعیت توزیع عوارض آلاینده‌ها در استان اصفهان نیز گفت: طی یکی دو هفته گذشته بسیاری از افراد از اقشار مختلف به من مراجعه کردند و گفتند که عوارض آلاینده‌های استان اصفهان یا به تهران می‌رود و یا در اصفهان هزینه نمی‌شود و یا به اشتباه هزینه می‌شود، اما بعد از پیگیری‌های مکرر متوجه شدم به طور کلی هر ساله بین 100 تا 120 میلیارد تومان تحت عنوان عوارض آلاینده‌ها جمع‌آوری می‌شود که تمام آن به اصفهان بازگردانده می‌شود.

وی تصریح کرد: این مبالغ براساس طرح خاصی هزینه می‌شود که شامل ضوابط و قوانین مصوبی است که باید آن را اجرا کرد.

زرگرپور با بیان اینکه امسال از این مبلغ 70 میلیارد تومان به شهرستان اصفهان و 50 میلیارد تومان نیز به دیگر شهر‌های استان اصفهان پرداخت شده است، اذعان داشت: قانون مشخص نکرده که این مبالغ چگونه هزینه شود و بر همین اساس ما دستورالعمل صادر کردیم که مبالغ عوارض آلاینده‌ها به طرح‌هایی پرداخت گردد که طرح‌های زیست محیطی باشند.

براساس گزارش خبرگزاری فارس به علت نقص قانون در این زمینه پیش از این بسیاری از این مبالغ دریافت و در طرح‌هایی غیر از طرح‌های زیست محیطی هزینه می‌شد.

انتهای پیام2301/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول