اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مبارکه در مجلس:

مسکن مهر مبارکه با مشکلات زیرساختی بسیاری مواجه است

نماینده مردم مبارکه در مجلس گفت: وجود مشکلات متعدد و کمبود اعتبارات در ساخت مسکن مهر شهر مجلسی موجب شده است تا با استقبال چندان از سوی مردم همراه نباشد.

مسکن مهر مبارکه با مشکلات زیرساختی بسیاری مواجه است

علی ایران‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با مسکن مهر شهرستان مبارکه اظهار کرد: مسکن مهر شهرستان مبارکه براساس تصمیمی که مسئولین شهرستان و استان چهار سال پیش اتخاذ کردند در شهر مجلسی متمرکز شد که هدف از این کار ایجاد رونق در این شهر با توجه به وجود اراضی مناسبی در آن وجود دارد بود و در صورتی که زیرساخت‌های لازم ایجاد می‌شد می‌توانست ظرفیت خوبی برای شهرستان باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر 7 هزار واحد مسکونی مسکن مهر در شهر مجلسی وجود دارد که بیشتر متقاضیان نیز در آنها اسکان داشته و تعدادی از آنها نیز به دلیل وجود مشکلات متعدد و کمبود اعتبارات نتوانسته‌اند امکاناتی مورد نیاز متقاضیان را فراهم کنند که نمونه این مشکلات عدم وجود مراکز آموزشی است که موجب شده تا مردم دانش‌آموزان خود را به شهرهای دیگر بفرستند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین کمبود امکانات بهداشتی و زیرساختی مانند برق، آسفالت، پیاده‌روسازی و حمل و نقل است که موجب شده تا این واحدهای مسکونی مورد استقبال چندانی قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه فاصله زیاد از مرکز شهرستان و استان انتقادی جدی است که به واحدهای مسکن مهر وارد است تصریح کرد: مردم شهر مبارکه و سایر شهرها علاقه‌ای به زندگی در شهر مجلسی به دلیل بعد مسافت ندارند و این موجب شد تا مسکن مهر در شهرستان مبارکه در آن حد و اندازه‌ای که در سایر نقاط کشور هست خود را نشان ندهد.

ایران‌پور خاطرنشان کرد: به طور قطع اگر این جانمایی در چند نقطه از شهرستان از جمله مبارکه، مجلسی و زیباشهر بود مورد استقبال بیشتری واقع می‌شد.

وی گفت: در شهرهای اقماری هم مانند زیباشهر در حال حاضر مسکن مهری وجود ندارد و در طالخونچه نیز تعداد محدودی وجود دارد که در آنها نیز مشکلات شهر مجلسی از لحاظ زیرساختی وجود دارد که موجب اعتراض مردم شده است. 

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی افزود: در دیزیچه نیز متاسفانه در حد محدود تعداد 70 واحد مسکن مهر هست که دولت تعهد کرده است به اتمام برساند اما آنها نیز استقبال چندانی نداشته است.

وی با بیان اینکه در مسکن مهر شهرستان در مجموع تعدادی ضعف عمده وجود دارد اظهار کرد: از موضوعات مهم آن آمایش سرزمینی بود، نیازسنجی براساس نیازهای موجود، بعد مسافت از مرکز استان و شهرستان به دلیل اینکه این نیازها در زمان خود نیازسنجی نشد و بعد نیز نتوانستیم نیازها را به‌روز در محل تاسیس واحدهای مسکن مهر داشته باشیم که متاسفانه در حال حاضر می‌بینیم که بسیاری از جوانان این شهرستان فاقد مسکن در این شهرستان وجود دارند اما حاضر به سکونت در محل‌هایی که برای مسکن مهر مشخص شده است نیستند.

ایران‌پور تاکید کرد: این طرح به طور کلی در سطح کشور موفق بوده و توانست تا حدود باعث کاهش قیمت مسکن شود اما در سطح ملی ایراداتی نیز دارد که یکی از آنها کمبود نیازهای زیرساختی در کنار واحدهای مسکن مهر است که در شهرستان مبارکه بیشتر از کل کشور بوده و هست.

انتهای پیام/63015/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول