اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری همایش زیباسازی شهری

شیراز می‌تواند الگوی معماری ایرانی اسلامی شود

شهردار شیراز با بیان اینکه همایش ملی عناصر زیباسازی و منظر شهری سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در این شهر برگزار می‌شود، گفت: این همایش گامی به سوی تبدیل سومین حرم اهل بیت (ع) به الگوی معماری ایرانی اسلامی است.

شیراز می‌تواند الگوی معماری ایرانی اسلامی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا پاک فطرت دوشنبه‌شب در جلسه علنی شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: این همایش از 6 ماه پیش توسط شهرداری پیگیری شد و در حال حاضر حدود 100 مقاله در مورد مباحث مختلف معماری، طراحی، فضاسازی، مبلمان و برنامه‌ریزی شهری به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

وی افزود: امیدواریم تبادل اطلاعات بین مسئولان و کارشناسان شهری کشور موجب ارتقای اطلاعات و دانش مدیران شهری شیراز شود و از این زاویه تحولی در عرصه زیباسازی شهری رخ دهد.

پاک فطرت ادامه داد: شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) قابلیت آن را دارد که با رعایت عناصر زیباسازی شهری و المان‌های معماری ایرانی اسلامی الگوی سایر شهرهای کشور شود.

برگزاری نشست سه‌جانبه شوراهای خوی، شیراز و نیشابور

وی خاطرنشان کرد: چهارشنبه هفته جاری اعضای شوراهای اسلامی خوی، نیشابور و شیراز ساعت 10:30 صبح در صحن شورا جلسه مشترک خواهند داشت.

پاک فطرت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اظهارات مدیرکل ورزش و جوانان فارس در صحن شورا، بیان کرد: سالن‌های چند هزار نفره ورزشی در استان‌های کشور ساخته شد اما در استان ما پیمانکار تازه تجهیز کارگاه کرده است.

وی ابراز داشت: در استان همجوار خودمان سالن 15 هزار نفری سرپوشیده ساخته و چندی قبل در روز کودک جشنواره فیلم کودک و نوجوان افتتاح شد.

پاک فطرت افزود: زمانی برخی مسئولان استانی فارس شهرداری شیراز را با مدیریت شهری این استان همجوار مقایسه می‌کردند خوب بود عملکرد ادارات خود و از جمله حوزه ورزش را نیز مقایسه می‌کردند.

سرانه 0.5 متری و سالن 3 هزار نفره بضاعت ورزشی شیراز است

وی همچنین اذعان داشت: هنوز پس از سال‌ها بزرگ‌ترین ورزشگاه شیراز، ورزشگاه شهید دستغیب با 3 هزار نفر گنجایش است و مشخص نیست با این روال آینده ورزشی این استان به کدام سو می‌رود.

پاک فطرت اضافه کرد: همان‌گونه که شهرداری برای کتابخانه زمین داد و ساخته نشد با مصوبه شورا به ورزشگاه نیز زمین دادیم و امیدواریم به نتیجه‌ای برسد.

وی تصریح کرد: غلامرضا کمانه به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان فارس تلاش بسیاری کرده اما یک مدیرکل به تنهایی نمی‌تواند عقب‌ماندگی‌های چند ساله ورزشی فارس را جبران کند و لازم است که مدیران ارشد فارس نیز به یاری وی بیایند.

انتهای پیام/2448/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول