اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

هر 6 نیروگاه را از مسیر کارون خارج می‌کنم

استاندار خوزستان با بیان اینکه برداشت آب از سرچشمه‌های کارون متعارض با قانون و مصوبه احداث 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان است، گفت: هر شش نیروگاه را از مسیر کارون خارج می‌کنم.

هر 6 نیروگاه را از مسیر کارون خارج می‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز عبدالحسین مقتدایی در مراسم آئین تقدیر از استاندار پیشین و معارفه استاندار خوزستان که شامگاه دوشنبه در تالار شهید هاشمی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: من با گذشته دیگر کاری ندارم و از امروز مقتدایی جدید و با تفکری دیگر را خواهید دید.

وی بیان کرد: در دوران آقای حجازی به بهترین شکل در استان تحول ایجاد شد و من از زحمات وی به طور ویژه تشکر می‌کنم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در زمان آقای حجازی در مناطق حاشیه‌نشین استان کارهای قابل تقدیری انجام شد، افزود: قول می‌دهم که تمام کارهای باقی‌مانده از دولت قبل را نیمه‌کاره‌‌‌ رها نکرده و به اتمام برسانم.

وی گفت: هر دولتی که بر سر کار می‌آید نباید از دولت قبل ایراد بگیرد چراکه هر مجموعه دارای ناتوانی‌هایی است پس بهتر است که از قوت‌ها بگوییم و تنها به ضعف‌ها نپردازیم.

مقتدایی با بیان اینکه استاندار به نوعی یک رییس جمهور در محدوده جغرافیایی خودش به شمار می‌رود، افزود: در دوره‌ای که استاندار خوزستان بودم وسعت اختیاراتم را با هیچ چیز عوض نکردم.

وی با اشاره به اینکه بهترین سمفونی وحدت در استان، طول یک هزار کیلومتری کارون است عنوان کرد: وجود قومیت‌ها در استان یک مزیت و فرصت به شمار می‌رود و به هیچ عنوان یک تهدید نیست.

استاندار خوزستان ادامه داد: اگرچه با هدف تولید برق اقدام به ساخت چهار سد و شش نیروگاه در مسیر کارون کرده‌اند اما از طرفی چگونه می‌خواهیم دستور رهبری مبنی بر احداث 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان را که نیاز به آب دارد، اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه وجود 80 هزار هکتار اراضی نیشکر و اجرای طرح 800 هزار هکتار کشاورزی در استان نیاز به آب دارد، افزود: برداشت آب از سرچشمه‌های کارون متعارض با قانون و مصوبه احداث 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان است لذا من هر شش نیروگاه را از مسیر کارون خارج می‌کنم.

مقتدایی عنوان کرد: قرار نیست در این مملکت هر کسی که در مرکز و یا گوشه‌ای مستقر شد به نفع خود تصمیم‌گیری کند. موضوع سرچشمه‌های کارون تاکنون اجتماعی و اقتصادی بوده اما متاسفانه در حال سیاسی شدن است و این امر باعث می‌شود که فرصت خدمت از دست برود.

وی افزود: قرار بر این بود که در طول سال 256 متر مکعب از سرچشمه‌های کارون برداشت شود اما امروز برداشت آب با تونلی که در حال احداث است به یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب رسیده است.

زمانی دبی خروجی آب کارون سه هزار و 800 متر مکعب بود اما اکنون وضعیت اسف‌بار است و قول می‌دهم که این کار غیرکار‌شناسی است.

انتهای پیام/72015/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول