اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در خوزستان:

خوزستان فعال شود کشور فعال می‌شود/ حجازی برای استان دایرة‌المعارف است

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: قطعاً اگر استان‌ها و مهم‌تر از همه خوزستان فعال شود به دنبال آن مجموعه کشور فعال خواهد شد.

خوزستان فعال شود کشور فعال می‌شود/ حجازی برای استان دایرة‌المعارف است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله محمدعلی موسوی جزایری در مراسم تقدیر از استاندار پیشین و معارفه استاندار جدید خوزستان که امشب در تالار شهید هاشمی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: عبدالحسین مقتدایی‌فرد مورد علاقه حجازی است و از این بابت هیچ نگرانی وجود ندارد و من هم از حضور وی خوشحالم و امیدوارم که از وجود استاندار قبل به عنوان یک دایرة‌المعارف برای استان خوزستان استفاده شود.

وی، ضمن گرامیداشت دهه ولایت خاطرنشان کرد: دهه ولایت از چند جهت بسیار بزرگ بوده، چراکه در ابتدای آن عید سعید قربان و در انتهای آن عید سعید غدیر خم که اعظم اعیاد است، قرار دارد؛ همچنین روز ولادت امام هادی (ع) در این دهه است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان از زحمات استاندار سابق خوزستان قدردانی کرد و بیان داشت: حجازی مسئولی خدمت‌گزار بود و در طول سالیان متمادی خدمات بسیاری در زمینه‌های مختلف انجام داد که جای تحسین دارد.

وی با بیان اینکه سمت استانداری کاری طاقت‌فرسا است که آقای حجازی با سربلندی از این امر مهم خارج شد، اذعان داشت: مصوب شدن تعداد زیادی شهرستان و رسیدگی به مناطق محروم استان خوزستان از زحمات ویژه استاندار پیشین به شمار می‌رود.

موسوی جزایری عنوان کرد: استاندار قبلی خوزستان به امور فرهنگی و دینی توجه خاصی داشتند و بدون اینکه من موضوعی را مطرح و بر انجام آن اصرار کنم این انگیزه در وی وجود داشت و خود مشتاق کار در این حوزه بود.

وی در ادامه در رابطه با مصلی اهواز گفت: حجازی تلاش بسیاری برای ساخت مصلی اهواز که از بزرگ‌ترین مصلی‌های کشور محسوب می‌شود انجام دادند و با شوق و رغبتی که پشت این کار بود کار مصلی اکنون به جای خوبی رسیده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: همه به یاد دارند که مصلی اهواز زمانی چه وضعیتی داشت و گرمای بالای 50 درجه اهواز بدون وجود دستگاه‌های خنک‌کننده مردم را اذیت می‌کرد، اما اکنون مشکلات برطرف شده و مردم کمتر اذیت می‌شوند.

وی در خصوص تأسیس حوزه‌های علمیه در خوزستان نیز گفت: در سه، چهار سال اخیر کارهای بسیار خوبی در حوزه‌های علمیه استان صورت گرفته است؛ به طوری که اکنون حوزه‌های علمیه خوزستان با مرکزیت اهواز در کشور مطرح است و به عنوان یک الگو در کشور به شمار می‌رود.

موسوی جزایری اضافه کرد: زمانی کار خود را با 20 طلبه در اهواز شروع کردیم، اما اکنون 5 هزار طلبه در حوزه‌های علمیه اهواز مشغول درس خواندن هستند؛ همچنین در کنار آن بانوان طلبه را داریم که به مراتب فعالیت چشمگیری نسبت به قبل دارند.

وی با بیان اینکه خوزستان در چندین جهت به عنوان قطب کشور محسوب می‌شود و فرصت‌های بسیاری در آن وجود دارد، ابراز کرد افزود: امروز بیش از 80 درصد نفت کشور در خوزستان موجود است؛ همچنین در بخش‌های کشاورزی و منابع آبی، قطب کشور محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان به دستور رهبری مبنی بر احداث 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی در خوزستان اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه مصوبه 800 هزار هکتار به 500 هزار هکتار کاهش پیدا کرد و هنوز به طور کامل اجرایی نشده است، اما قطب کشاورزی کشور به شمار می‌رویم.

وی ادامه داد: قطعاً اگر استان‌ها و مهم‌تر از همه خوزستان فعال شود به دنبال آن مجموعه کشور فعال خواهد شد، اذعان کرد: امیدواریم اتفاقی در زمینه کمبود آب برای استان پیش نیاید تا همچنان بتوانیم با تولیدات کشاورزی خود به کشور خدمت کنیم.

موسوی جزایری بیان کرد: با وجود ظرفیت‌های بسیار، اما متأسفانه هنوز مشکلات بیکاری، محرومیت و استضعاف در استان وجود دارد و امیدوارم با توجه به فرصت‌های خوبی که در استان داریم هر چه سریع‌تر مشکلات برطرف شود.

وی متذکر شد: نسبت به استاندار جدید بسیار خوش بین و امیدوار هستم و از وزیر کشور تشکر می‌کنم که چنین فردی را برای این سمت برگزیدند، امیدوارم که مقتدایی با جدیت هر چه تمام‌تر و با راهنمایی نمایندگان مجلس، علما، ائمه جمعه و سایر مدیران استان به کار خود ادامه دهند

نماینده ولی فقیه در خوزستان در پایان با بیان اینکه احیای خوزستان یعنی احیای کشور، بیان کرد: خوزستان شرایط خاصی دارد و باید با تدبیر خاصی سعی در رفع مشکلات آن کرد.

انتهای پیام/72015/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول