اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ریشه باشگاه‌های فوتبال تبریز خشکیده است

ایوب ذوالفقاری: حریف تمرینی برای تراکتورسازی پیدا نمی‌شود

بازیکن سابق تیم‌های تراکتورسازی تبریز و منتخب آذربایجان‌شرقی گفت: یک حریف تمرینی از استان برای تیم تراکتورسازی پیدا نمی‌شود و این در شأن فوتبال این منطقه نیست.

ایوب ذوالفقاری: حریف تمرینی برای تراکتورسازی پیدا نمی‌شود

ایوب ذوالفقاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: تیم تراکتورسازی چندی پیش با یکی از تیم‌های استان بازی دوستانه‌ای برگزار کرد اما امکان برگزاری یک بازی تدارکاتی دیگر مقدور نشده و این نقطه منفی برای فوتبال استان محسوب می‌شود.

بازیکن دهه 50 و 60 تیم تراکتورسازی تبریز گفت: قبلاً تیم‌های باشگاهی تبریز برای بازی دوستانه با تیم تراکتورسازی به صف می‌شدند و از همین بازی‌های تدارکاتی، بازیکن مستعد سایر تیم‌ها شناسایی و زمینه حضورشان در تیم تراکتورسازی فراهم می‌شد.

وی افزود: در دهه 60 رقابت‌های باشگاه‌های تبریز در لیگ دسته یک، دو و سه همچنین در حضور نزدیک به 40 تیم برگزار می‌شد اما امروز به غیر از دو تیم تراکتورسازی و ماشین‌سازی دیگر از آن باشگاه‌ها خبری نیست.

ذوالفقاری تاکید کرد: در آن زمان رئیس هیئت فوتبال استان، آقای "نظمی" تعامل بسیار خوبی با باشگاه‌ها داشت و حتی به یاد دارم برای حل مشکلات برخی باشگاه‌های تبریز، قرارهایی با مسئولان تیم‌ها و "گهرخانی" که مدیرکل تربیت‌بدنی وقت استان بود ترتیب داده و نهایت تلاشش را برای برگزاری مطلوب  رقابت‌های باشگاهی تبریز انجام می‌داد.

وی افزود: تنها از کارخانه تراکتورسازی پنج تیم با نام‌های تراکتورسازی، ریخته‌گری، آهنگری، موتورسازان و خدمات فنی در لیگ تبریز حضور داشتند و تیم‌هایی دیگر نظیر کشتارگاه، توانیر، ایدم، موتوژن، نیروی زمینی، عقاب(نیروی هوایی)، ژاندارمری، پیستون‌سازی و شرکت واحد از جمله دیگر تیم‌های فوتبال استان بودند که دیگر نامی از این تیم‌ها شنیده نمی‌شود.

به گفته ذوالفقاری یکی از وظایف رئیس هیئت فوتبال استان تعامل با کارخانجات برای استفاده بیشتر از امکانات ورزشی این کارخانه‌هاست اما امروز یا امکانات کارخانجات تنها به استفاده از کارکنان خود محدود شده و یا بلااستفاده مانده و گاهاً نیز از بین رفته است که نمونه آن زمین چمن کشتارگاه است که به مجتمع مسکونی تبدیل شده است.

سرمربی سابق تیم ماشین‌سازی تبریز گفت: امروز دیگر حتی رقابت‌های باشگاه‌های تبریز با حداقل تیمی نیز برگزار نمی‌شود و ریشه باشگاه‌های تبریز خشکیده و در نتیجه شاهد پس‌رفت فوتبال این شهر و افول بازیکنان تبریز در سطح فوتبال ایران هستیم. 

انتهای پیام/60001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول