اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی مطرح کرد

ایجاد نهضت ارزانی با تکمیل ظرفیت 70 درصدی واحدهای صنعتی

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خواستار تکمیل ظرفیت کارخانه‌ها برای ایجاد موج ارزانی کالاهای ایرانی در جامعه شد.

ایجاد نهضت ارزانی با تکمیل ظرفیت 70 درصدی واحدهای صنعتی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، حسن حسینی با بیان اینکه در حال حاضر 70 درصد ظرفیت برخی از کارخانه‌ها به دلایل مختلف خالی است، اظهار کرد: هر چند که این رقم در برخی از صنایع به 40 تا 50 درصد تقلیل یافته است اما همچنان خالی ماندن ظرفیت واحدهای تولیدی یک چالش اساسی به شمار می‌آید‌.

وی گفت: تکمیل ظرفیت واحدهای صنعتی علاوه بر ایجاد اشتغال، کمک شایانی به کاهش قیمت تمام شده در کارخانه‌ها و در نتیجه ایجاد نهضت ارزانی در جامعه خواهد کرد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه بخشی از گرانی‌های موجود در جامعه مربوط به خالی بودن ظرفیت واحدهای صنعتی است، ادامه داد: تکمیل ظرفیت واحدهای صنعتی به عنوان یک راهبرد باید در دستور کار برنامه‌ریزان کشور و به ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد چراکه این معضل باعث هدر رفتن سرمایه‌های بخش خصوصی و نیز کاهش انگیزه‌های سرمایه‌گذاری شده است‌.

حسینی با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی این استان تاکید کرد: برای حمایت از تولید ملی باید در گام نخست واردات را مدیریت و در گام‌های بعدی با بهبود فضای کسب و کار برای رفع موانع تولید همت کرد.

وی با تاکید بر ایجاد رقابت میان واحدهای صنعتی اضافه کرد: در استان با تعاملی که میان بخش‌های مختلف وجود دارد بستر مناسب برای توسعه صنعت و تولید فراهم بوده اما این امر نیازمند حمایت همه دستگاه‌ها است.

انتهای پیام/2202/ز/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول